dinsdag 10 november 2015

Mijn vriend is een einzelganger

Ik ben een hele erge einzelganger. Ik doe eigenlijk echt alles alleen en vind het ook heerlijk. Behalve naar de bios, dan moet er wel altijd iemand mee haha. Ik heb een vriend en ik ben ook sociaal, maar eerlijk gezegd ga ik liever in mijn eentje de stad in dat ik een vriendin mee vraag.


In een hele grote groep bijvoorbeeld een verjaardag ,zal een einzelganger nooit in het middelpunt van de belangstelling staan. Hij of zij praat of liever niet en luistert alleen maar of hij of zij heeft een gesprek met slechts persoon en klapt dicht wanneer er meer mensen mee luisteren. De einzelganger neemt het liefst beslissingen in zn eentje. Heeft het liefst iedere dag een logeerpartij.


Zij heeft het in zich om tegen iedereen een praatje te. Carolien: “Eline is een einzelgänger, altijd al geweest. Ze lijkt ontzettend op mijn man Victor, die is ook rustig en verlegen en gaat graag zijn eigen gang. Victor heeft al zijn hele leven een beste vriend.


Mijn vriend is een einzelganger

Ze zien elkaar niet wekelijks, maar hun band is hecht. Zelf ben ik best sociaal. Maar mijn man is een egoist. Niet alleen in sex, maar ook gewoon.


Dit artikel zal zich voornamelijk focussen op de onvrijwillige einzelganger. Is er geen hoop voor de onvrijwillige einzelganger ? Het is natuurlijk niet leuk om alleen door het leven te moeten en geen vriend (in) te hebben waar je mee kunt praten of leuke dingen mee kunt doen. Het maakt het leven moeilijker. Ik heb al een hele lange tijd een relatie met mijn vriend. Tijdens onze relatie heb ik een paar keer getwijfeld of mijn vriend homo is, omdat hij soms vrouwelijke trekjes heeft en aangezien zijn beroepskeuzes.


Ik heb het een aantal keer rechtstreeks gevraagd en steeds zei hij: ik sluit niet uit. Altijd ben ik voor mijn gevoel al een soort einzelganger geweest. Mijn vriend zijn hobby. Ik herken een heleboel van wat ik allemaal lees over narcisme.


In het begin was het allemaal leuk maar naar mate is hij veranderd. Ben j, de oudste uit een gezin van kids, single, hoogsensitief en mijn passie is de wereld rondreizen. Ik heb zo het idee wanneer ik een verlof periode heb van : “Ik ga mij hier nu niet opsluiten tussen mijn muren omdat ik alleen ben”. Wat je absoluut moet weten als je vriend gemeen tegen je doet. Wat ervoor kan zorgen dat een man zich als een eikel gedraagt, ook al heb je tien jaar een relatie met hem.


Wat je moet doen als hij zich voortdurend als een klootzak gedraagt. Wat de evolutie te maken heeft met hoe mannen zich nu gedragen. Van oudsher een van mijn beste vrienden was vroeger heel sociaal.


Hij werkte bij een financiële instelling en was tevens de financiële man van een directeur van een groot bedrijf. Ik vond het prettig ja. Ik was jong en studeerde en had al een eigen huis. Ik had een droomleven met Sergio. Op een keer lag hij naast me in bed.


Mijn vriend is een einzelganger

Hij wilde niet meer op de bank slapen. Vorig jaar hebben Cindy en Dennis samen een huis gekocht. Ik hoopte op zo van hem af te komen, maar het werd alleen maar erger.


Soms belt hij me twee keer per dag. Ik uit àl mijn gevoelens. Vroeger speelde ik al heel graag alleen, nu nog steeds. We vertelden elkaar wat we voor lunch hadden gegeten en ik vertelde hem iets over wat op mijn werk was gebeurd.


Mijn vriend is een einzelganger

Een telefoongesprek is eigenlijk te gek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts