dinsdag 7 mei 2019

Zelf geen zin meer om te werken

En zodra ik mezelf dát toesta wordt het ineens veel minder vervelend om tóch nog even te werken. En weet je – vaak is dit ook de beste remedie tegen uitstelgedrag in de toekomst. Want de boog kan niet altijd gespannen zijn.


Als ik geen zin heb om te werken dan komt dat vaak omdat ik moe of gestrest ben. Je hebt extra veel eten mee en zit de hele dag te kauwen. Als je geen eten meer hebt overweeg je serieus om naar de supermarkt te lopen. Bovendien had ik een gespannen relatie met mijn hiërarchie, kreeg ik geen erkenning voor het werk dat ik deed en leefde ik in een moeilijk situatie.


Op een dag was het voor mij niet meer mogelijk om te gaan werken. Ik had nergens zin meer in en totaal geen plezier meer in mijn privéleven. Dus besloot je om ontslag te nemen? Veel mensen zijn niet tevreden met hun werk.


Zelf geen zin meer om te werken

Dat is jammer, maar het is niet het einde van de wereld. Als je je werk voornamelijk gebruikt als een manier om geld te verdienen, dan is uitdaging en plezier ondergeschikt. Ik ben Ilona, jaar oud en heb een vast dienstverband in de secretariële sector. Ik ben bang veel van het leven mijn kind te missen.


Niemand vraagt je om advies en jij hebt ook eigenlijk niemand iets te melden. Ik heb gewoon geen zin meer om te werken. En ik wil eigenlijk nooit meer in dit wereldje leven. Door het werk dat ik doe en met de mensen waar ik mee omga. Jezelf motiveren om te gaan studeren.


Ben je ooit gaan zitten met je studieboek en heb je naar dezelfde woorden gestaard totdat je in slaap viel? Je weet dat je moet studeren, maar je hebt er gewoon geen zin in? Je hebt geen zin meer om te eten of je eet juist heel veel.


Daardoor verlies je gewicht of word je net zwaarder. Je voelt je waardeloos en je kan last hebben van uitzonderlijk veel schuldgevoelens. Je gaat trager bewegen of je wordt net rustelozer en je kan niet.


Zelf geen zin meer om te werken

Geen zin om te werken ? Maar had je ook al aan deze gedacht? Goed voor jezelf zorgen en je grenzen kennen is niet lui zijn, dat is verstandig. Morgen moet ik gaan werken. Zat te denken om mezelf ziek te melden maarja, mijn ouders zullen ook wel raar staan te kijken als ik dan ineens thuis ben. Heb er echt geen zin in.


Ik vermoed dat ik misschien een zeer gevaarlijke discussie ga opstarten, maar ik wil de uitdaging aangaan om eens te lezen wat de meningen zijn: Mijn gevoel van de laatste maanden is: ik heb geen zin meer om te werken. Ik moet alleen wel blijven werken , om het geld. Ook al verdien ik als kraamverzorgster geen ruk. Zoek een leuke hobbie, liefst een die geld kost. Misschien motiveert dat je om toch naar je werk te gaan, immers anders kan je je hobbie niet meer uitoefenen.


Motiveer je zelf , je hebt nog alle tijd om er wat van te maken! Hoeft niet perse een interessante baan te zijn. Als je bekend bent met de ‘theorie van de drie achten’, dan weet je al dat een werkdag van acht uur ideaal gezien acht uur vrijlaat om de dingen te doen waar je zelf zin in hebt en acht uur om te slapen. Je weet echter zelf ook wel dat de dag meestal niet zo gemakkelijk in te delen is. Zelfs de meest fanatieke sporter heeft soms gewoon een dag geen zin om te sporten.


Je bent moe, je bent druk, je bent chagrijnig – de sportschool is het láátste waar je nu behoefte aan hebt. Uw werk, dagelijkse activiteiten, planning en rustmomenten. Niet zo gek dus, dat veel ondernemers besluiten om vanuit huis te werken. Oftewel: geen zin om te werken ? Helaas(!) komen vakanties altijd weer ten einde en helaas(!) is het nu weer zover: we moeten weer aan de bak. Bent u niet begenadigd met een straf kooktalent?


Of heeft u gewoon nooit goesting om zelf te koken? Betrap je jezelf er regelmatig op dan is het goed om je eens te verdiepen in het hoe en waarom. Want elke keer dat je er tegenaan loopt is dat vervelend en draagt het niet bij tot snelle resultaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts