woensdag 29 mei 2019

Leven oppakken na scheiding

Na een relatiebreuk heb je tijd nodig om tot jezelf te komen. Maar na een poosje is het tijd voor een nieuwe, frisse start. Hoe pak je je leven weer op na een scheiding ? Met singles gezellig eten? Na een scheiding je leven weer positief oppakken.


Een zanger kan prachtig zingen, een bakker lekker brood bakken, maar wat kan ik? Verstandhouding met ex is goed en de kinderen gaan week op, week af naar ex en mij. Het is mogelijk om na een scheiding het leven weer op te pakken.


Melissa, die zestien jaar getrouwd is geweest, zegt: „Toen we gingen scheiden, dacht ik: zo had ik me m’n leven niet voorgesteld. Ze zegt: „Toen ik het verleden eenmaal liet rusten, voelde ik me een stuk beter. Ik wilde verder na de scheiding en mijn leven opbouwen na de scheiding.


Leven oppakken na scheiding

Wat ik leerde was dat de mensen die alleen leven en zich niet eenzaam voelen, tevreden zijn met zichzelf en hun situatie. Angst voor eenzaamheid. Wat vaak onderbelicht blijft en wat zelfs nog in de taboesfeer zit, is het voelen van de angst voor de eenzaamheid na de scheiding.


De meerderheid van de onlangs gescheiden mensen geven toe dat ze last hebben van gevoelens van leegte en verdriet. Gelukkig worden na je scheiding. Misschien voel je ook wel iets van opluchting, juist omdat er duidelijkheid is. Maar er is ook veel gedoe door alles wat er moet worden geregeld. En als je dan weer een beetje in rustig vaarwater terecht komt, komen de vervolgvragen.


Leven oppakken na scheiding

Hoe bouw je jouw eigen leven na de scheiding weer op? De mensen waarvan je dacht dat het je vrienden waren, willen geen contact meer. Je toekomstplannen zijn in rook opgegaan. Het lukt je niet om je gedachten te ordenen, om rationeel na te denken, je gevoel gaat alle kanten met je op.


Je familie is ineens je familie niet meer. Na je scheiding : hoe pak je de draad weer op? Als de eerste rookwolken zijn opgetrokken na je echtscheiding, is het tijd om heel voorzichtig een nieuwe start te beginnen te maken. Je hebt de eerste stappen in het - vaak loodzware - verwerkingsproces gezet, en er ontstaan nieuwe kansen. Hoe geef je je leven nieuwe invulling?


Is eenzaamheid na het uit-elkaar-gaan een issue? Laten we eerst kijken of we dit gevoel “serieus” moeten nemen. Mensen kunnen na een scheiding zich een tijd alleen voelen.


Ze hopen dan dat het beter wordt, en lijden elke dag. Tot op het moment dat sommigen zichzelf doden. Want eenzaamheid kan het leven echt gruwelijk deprimerend maken.


Dat is positief, je bent verder! Alleen door naar je verleden te kijken kun je deze gebruiken als voorbeeld. Gebruik het als uitgangspunt om een nieuw leven te plannen, deze bewust in te delen.


Hoe je weer gelukkig wordt na een scheiding. Bridget Jones was er niets bij. Een mislukte moeder was ik. Leven als single kan een behoorlijke opgave zijn, zeker als je een lange relatie achter de rug hebt of heel afhankelijk bent geweest in je relatie. Ik geef je tips om als single aangenaam te leven na je scheiding.


Als het grote regelen en beslissen achter de rug is, kun je jezelf opeens tegenkomen op de bank. Het doel van dit artikel is tweeledig. Ik wil je de meest gemaakte fouten geven in relaties na een huwelijk. Nou zeg ik niet dat je haast moet maken. Ook mijn omgeving had zijn twijfels, maar ik was degene die de scheiding in gang had gezet.


Oftewel, ik had alles al verwerkt en op een rijtje, en kon daarom snel mijn leven weer oppakken. Deze relatie heeft bijna jaar geduurd en had voor mij nog wel langer mogen duren. Neem de tijd voor de verwerking van de scheiding.


Wat wilde jij doen voordat je getrouwd was? Je leven staat op zijn kop en je toekomstbeeld verandert. Heb je dingen opgegeven voor je ex-partner?


Het weer oppakken van je leven alleen kan dan erg moeilijk zijn. In dit e-book (pagina’s) ‘Alleen verder na scheiding ’ lees je hoe je dit het beste kunt aanpakken. Voor je het weet maak je nieuwe vrienden en trek je als een magneet de liefde van je leven aan!


Heb jij het gevoel dat er meer in het leven zit? Als je scheiding een traumatische ervaring is. Wil je eindelijk je dromen waarmaken? De manier waarop een scheiding verloopt bepaalt mede hoe snel ieder zijn of haar leven weer kan oppakken na de scheiding.


Soms spreek je iemand die een dermate traumatische scheiding heeft gehad dat hij of zij er Post Traumatische Stress Stoornis (PTSS) aan over gehouden heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts