donderdag 8 augustus 2019

Trots op mijn broer

Wesly Bronkhorst - Trots Op Jou - Duration: 3:43. NRGY Music 144views. In het kader van van het WK Beachvolleybal in Den Haag kregen twintig mensen met een beperking vrijdag clinics in parabeachvolleybal en -beachsoccer op het strand van Scheveningen. Ben al aan het aftellen naar de eerste aflevering vanavond ! De nieuwswebsite Rijnmond. SLM-ramp: ‘Ik mis mijn broer Wendel Fräser nog elke dag’.


Trots op mijn broer

Het was een klap voor de Surinaamse gemeenschap. Gedeelten van deze pagina. Hulp voor toegankelijkheid. Hoera het is me gelukt, ik ben op mijn verjaardag geboren!


Het is geweldig dat jij er bent! Welkom kleine vent, het is geweldig dat jij er bent! Groot is het wonder, jij bent zo klein. Dankbaar zijn wij, dat jij ons kindje mag. Gebruik minimaal tekens om te zoeken, anders kunnen wij geen gedichten voor u vinden.


Laatste nieuwsberichten. Besparen op vaste lasten kun je leren Iedereen kent het wel, het ene- na de andere bedrag dat maandelijks van je bankrekening wordt afgeschreven. Trots op mijn broer (rechts aan het woord) Rudi. Met veel liefde gemaakt! Meld je ook gratis en eenvoudig aan en krijg meteen volledige toegang.


Dat ze een flinke buikgriep te pakken had. Natuurlijk kan dat gebeuren, het overkomt haar gelukkig niet al te vaak. Ik heb me nooit geschaamd voor mijn broer maar ik ben juist heel trots op hem”, aldus Manon. Van mensen uit haar omgeving en van haar vrienden krijgt zij veel respect voor wat zij doet. Ze heeft er zelfs een stageplek aan over gehouden omdat zij zorg ervaring heeft.


Vroeger wilde je niks met je zus of broer te maken hebben, nu ben je trots op jullie clubje. Dat iedereen mij kende als ‘zusje van’, vond ik hoogst irritant. Ik ben mijn broer toch niet? Inmiddels ben je blij dat jullie als groep worden gezien en weet je: iedereen heeft zijn mindere kanten. En als ik niet de kans heb gekregen om het zelf te vertellen, zal ik met een grijs van oor tot oor bevestigen dat die goedlachse jongen inderdaad mijn broer is.


Mijn broer was trots op haar, hoe hij steeds naar haar keek. Ik walgde wanneer ze mijn broer aanraakte, ik walgde wanneer ze om hem grapjes lachte. Mijn ouders hebben altijd goed voor mij en mijn broer gezorgd.


Trots op mijn broer

Soms zeggen ze wel eens dingen uit goede bedoelingen. Ik volg niet alle adviezen op , wij voeden Femke zelf wel op. Maar ze zijn zo nauw betrokken bij hun kleindochter. Mijn boodschap van de 13e november is ook helder. Delen met mijn vriendjes en vriendinnetjes, met familiemensen en vooral ook met bekende en onbekende poëzieliefhebbers en mensen die niet bang zijn zich te laten verrassen.


Eigenlijk is het een soort feestje. Op deze deur staat de naam van mijn broer. Ik zie nog zijn blonde haren. Fietsend op zijn kleine racefiets. Verbeten blik om te winnen.


Zijn knipoog, de sproeten en het litteken bij zijn lip. Ondeugen enthousiast en stoer. Wat we samen meemaakten. Gaf een andere wending aan ons leven. Ik weet niet wat het is.


Hij is een schatje van 12. Ik weet dat ie werd geboren en dat ik mocht helpen met hem in bad doen. Wie een broer of zus heeft weet dat het een grote gebeurtenis is als hij of zij gaat trouwen. De persoon met wie je bent opgegroeid heeft immers een levenspartner gevonden.


Vaak kennen broers en zussen elkaar heel goe en een gepaste wens reflecteert dit dan ook. Deze wensen kunnen op veel manieren geschreven zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts