woensdag 4 oktober 2017

Geen plezier meer in werk

Geen plezier meer in werk

Heb je geen zin om uit bed te komen? Veel mensen zijn niet tevreden met hun werk. Dat is jammer, maar het is niet het einde van de wereld.


Als je je werk voornamelijk gebruikt als een manier om geld te verdienen, dan is uitdaging en plezier ondergeschikt. Elise (25) werkt al drie jaar bij dezelfde werkgever. De eerste jaren met heel veel plezier , maar de laatste tijd merkt ze dat ze steeds minder zin heeft om naar haar werk te gaan. Je voelt je steeds minder fanatiek worden. Je zit vast in een sleur en er zijn geen doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf.


Uitdagend en leuk werk is voor velen van ons een belangrijke voorwaarde voor het hebben van plezier in je werk. Als je al langer geen zin hebt in je werk dan loop je vast. De meesten van ons werken dagen of meer per week. Als je zoveel tijd besteed aan je werk is het erg belangrijk dat je je werk met plezier doet en er voldoening uit haalt. Natuurlijk ben ik benieuwd of jij al voldoening uit je werk haalt.


Laat je tip voor meer werkplezier achter in een reactie op dit artikel. Door in- en ontspanning ( werk en thuis) af te wisselen houd je plezier in je werk en voorkom je werkstress. Meer tips voor plezier in je werk.


Wil je meer werkplezier? Breng de bovenstaande tips in praktijk. Uiteraard zijn er nog meer manieren om het plezier in je werk te verhogen en de alledaagse stress van je werk te verminderen.


Geen plezier meer in werk

Zet die meldingen liever uit en werk op twee vaste tijdstippen die lijst nieuwe e-mails weg. Het is even wennen, maar uiteindelijk zorgt het voor een stuk meer rust. Er is voor jou geen uitdaging meer op je werk doordat je elke dag weer dezelfde werkzaamheden uitvoert.


Je krijgt steeds minder energie van je werk omdat je in een sleur terecht bent gekomen. De te behalen targets worden steeds hoger waardoor het werk te stressvol voor je wordt en je ervan in paniek raakt. Geen plezier meer in je werk ? Voldoening uit uw werk weg?


Geen plezier meer in werk

Werkt u nog voor uw geld maar niet meer voor uw plezier. Dan zit u in een fase waarin stappen ondernomen moeten worden. Want onbewust weet u het zelf ook wel: dit gaat zo niet goed komen.


Je gaat van Het gaat best lekker naar Dit houd ik geen dag langer meer vol! Maar wanneer je dan denkt aan de consequenties van stoppen met deze baan werk , kom je toch weer tot de conclusie dat je het eigenlijk zo slecht niet hebt op je werk. Meer plezier in je werk krijg je zo!


Nu de banen niet voor het oprapen liggen, is het zaak om zoveel mogelijk plezier in je werk te houden, of weer te krijgen. Voor nu, en omdat je een baan eerder behoudt als je hem met enthousiasme vervult. Het idee erachter: “Mensen presteren beter op het werk als ze zich niet druk hoeven te maken over hun thuissituatie”, zegt Tawni. Baal je soms ontzettend van je baan? Is op zoek gaan naar een nieuwe baan voor jou op dit moment geen optie?


Met dit stappenplan krijg jij weer meer plezier in je werk. Op mijn werk gaf ik aan dat ik geen plezier meer haalde uit het grootste deel van mijn werkzaamheden. Dat kwam niet uit de lucht vallen, dit had ik al vaker aangegeven.


Wat wel nieuw was, was dat voor mij duidelijk was geworden dat dit niet langer zo door kon gaan. Je werk is veranderd t. Het probleem hierbij ook is dat je inkomensniveau is meegegroeid en je eigenlijk als “loonslaaf” niet meer terug kunt naar die “plezierige” tijd. Ik heb totaal geen plezier en motivatie meer in mijn werk , ik heb nu een andere baan aangeboden gekregen, maar hoe krijg ik mijn motivatie terug? Ik zit er echt helemaal doorheen.


Het is best wel moeilijk om weer enthousiast te worden. Ga job craften Als je met tegenzin naar je werk gaat, kun je je baan opzeggen, maar het is goed mogelijk dat er nog veel uit je huidige werk te halen valt. Met job craften breng je dat in kaart en geef je je baan opnieuw vorm – zonder dat dat per se ingaat tegen organisatiedoelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts