maandag 16 juli 2018

Gevoelens voor een collega

Stel, je hebt meer dan warme gevoelens voor een collega. Hoe kom je erachter of het wederzijds is zonder de werkverhoudingen te verstoren, of een blauwtje te lopen al dan niet en plein publique? Ik werk in een groep, dus nooit met hem alleen. Verder ben ik tien jaar ouder en heb kinderen en hij niet.


Gevoelens voor een collega

Ik heb namelijk nogal wat ervaring met deze situatie. Een aantal keer in mijn eigen leven, maar duizenden keren bij de mannen en vrouwen die ik gecoacht heb. Verliefd worden op een collega komt namelijk nogal vaak voor.


Veel meer dan je denkt. Je gevoelens voor een collega verbergen. Je voelt je hart een beetje sneller kloppen als een bepaalde collega je kant op loopt. Je lacht meer en harder om hun grappen en vindt hem of haar onweerstaanbaar fascinerend.


Ik moet tegen deze gevoelens blijven vechten denk ik. Deze collega is wel heel lief voor me en zoekt me op het werk ook iedere keer op. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet.


Mijn verstand zegt om er niet te ver mee te gaan, mijn gevoel zegt totaal iets anders. Denk dus heel goed na voordat je iets doet met je gevoelens. Een vrouwelijke collega , die al meer dan jaar een relatie had en samen met haar vriend een huis aan het bouwen was, werd opeens tijdens een bedrijfsuitje hals over kop verliefd op haar getrouwde collega. Binnen drie maanden woonden ze samen. Het is inmiddels november en mijn vriendin weet nog van niets.


Het derde virus, ten slotte, is waar het hier in feite om draait: TS heeft gevoelens voor een collega (joh!). Ik ben gek op haar, maar ook op mijn vriendin. Getrouwd en gevoelens hebben voor een collega. Een vraag heb ik niet echt, alleen een probleem waarmee ik geruime tijd mee worstel.


Een tijd geleden heb ik een vrouw op het werk leren kennen waarmee ik zeer goed contact had en ook wel bepaalde gevoelens voor haar had. Ik wist dat hij op zoek was naar woonruimte dus ik heb hem een keer meegenomen naar mijn studio waar ik uit zou gaan, gevoel voor hem had ik toen overigens nog niet. Stiekeme gevoelens voor een collega. Onderstaand een aantal situaties die mij verder doen twijfelen. Hij heeft het vaak over de muziek die ik met hem had gedeeld.


We hadden het eens over ambities en toen zei hij wat zachter dat hij de ambitie had in die band te spelen. Hij kreeg een cadeau van een collega (na een klusje te hebben gedaan) en dat bestond uit een Merci doos. In dit artikel ontdek je subtiele en effectieve tips wat je nu kan doen en hoe je hem gek op je maakt. En stel je nu eens voor dat jij aan een van je medewerkers hebt verteld dat je een oogje hebt op je collega of baas. De redactie behoudt zich het recht om reacties in te korten en te herformuleren.


Maar je krijgt natuurlijk pas problemen als het niet gevoelens voor je collega gaat. Over de vraag of daten met een collega moet kunnen, zijn werknemers verdeeld. Maar als je gevoelens krijgt voor iemand op werk, kun je aan die eerste kriebels niet zo veel doen.


Gevoelens voor een collega

Onderwijsprofessionals ontwikkelen soms romantische of seksuele gevoelens voor een leerling. Hoe kun je voorkomen dat deze gevoelens doorgaan in gedrag? Let op de lichaamstaal van de persoon. Lichaamstaal is heel belangrijk bij het bepalen of je collega een oogje op je heeft. Door aandacht te besteden aan de lichaamstaal van je collega , krijg je enkele belangrijke aanwijzingen over diens gevoelens voor jou.


Omgaan met collega ’s: tips voor een goede samenwerking en communicatie. Als je gelukkig wil zijn in het leven, is het belangrijk dat je goede relaties onderhoudt met de mensen om je heen. Maar stel dat je al een relatie hebt en je krijgt toch gevoelens voor een collega , wat dan? Volgens Langedijk is een verliefdheid sowieso niet te voorkomen. Het overkomt je, je kunt er niets.


Voel je dus zeker niet. Contact dan verbreken en voor je man gaan als je van hem houdt en deze verliefde gevoelens gewoon voorkwamen naast een gelukkig huwelijk. En als je voor je verliefdheid eigenlijk vond dat je huwelijk waardeloos was, een punt achter je huwelijk zetten en dan eventueel weer verder kijken met je ex collega.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts