woensdag 16 mei 2018

Totaal langs elkaar heen leven

Eigenlijk merk ik steeds meer dat we langs elkaar heen leven , ik doe mijn dingen en hij de zijne. We hebben het erg druk met de kinderen te helpen met huiswerk en daarnaast werke we allebei veel maar heb ik het gevoel dat toch alles op mij neerkomt. De liefde is er nog wel maar soms twijfel ik zo, is dit het nou?


Totaal langs elkaar heen leven

Het recept voor de muesli-reep laat nog op zich wachten. Vriendlief en ik leven op het moment een beetje langs elkaar heen. Door werkroosters, maar ook door geplande activiteiten. Het is op het moment een beetje hoi en doei.


Ik hoor dit wel meer in onze omgeving. Eigenlijk is het niet gezon maar erg veel valt er niet aan te doen. Relatieproblemen Oplossen - Langs elkaar heen leven. Twee aparte levens in een relatie? Je mist anders al het mooie aan verbondenhei diepgang en passie die er kan zijn.


Als er meerdere relatieproblemen zijn dan is het moeilijk te bepalen wat je eerst moet aanpakken en wat daarna. Soms komen we elkaar tegen op straat, op school of op het werk. Maar vaker leven we totaal langs elkaar heen. En dat is jammer, want soms hebben we meer met elkaar gemeen dan je zou denken.


Ben jij nieuwsgierig naar hoe verschillende mensen leven ? Zou je weleens met andere ogen om je heen willen kijken? Angelique en haar vriend leven volledig langs elkaar heen ‘Hoe blaas ik onze relatienieuw leven in? Tekst: Jet Hoogerwaard - Uit privacy-overwegingen zijn de namen in dit verhaal gewijzigd.


Angelique (29) en Jeffrey (30) zijn ruim vier jaar bij elkaar en van enige spanning of opwinding is al lang geen sprake meer. Wonderlijk, hoe mensen soms totaal langs elkaar heen kunnen praten. Ze hebben het over hetzelfde, – dat denken ze tenminste –, maar ze praten volledig langs elkaar heen. Ze zijn niet op dezelfde golflengte.


De een blijft aan de oppervlakte, de ander gaat de diepte in. In ons huwelijk speelde overspel en toen het uitwam leek het over en sluiten, maar tijdens een intensieve relatietherapie week ontdekten we dat er toch nog een basis was om verder te gaan en de liefde weer een kans te geven. De foto is genomen vanuit de dubbeldekker die mij vanuit het mooi opgeknapte centrum van Liverpool naar het vliegveld John Lennon bracht.


Totaal langs elkaar heen leven

Het verschil tussen rijk en arm is erg groot. Het leven een gebruiksaanwijzing is een roman over de details van het dagelijks leven , in de vorm van een portret van een Parijs flatgebouw en haar bewoners. De lezer wordt kamer voor kamer, van de zolder tot de kelder, door het gebouw geleid. Elke kamer krijgt een apart hoofdstuk, in totaal stuks.


We leven al een tijd langs elkaar heen. Ik ben gestopt bij te houden met hoe lang we geen sex meer hebben gehad. In het begin wilde ik daar nog wat aan doen en vond ik het erg, nu vind ik het wel best.


Hij doet zijn ding: vooral spelen op zn computer, eigenlijk elk vrij moment. Binnen de samenleving is er veel vervreemding. Minister Blok doelt op de vervreemding tussen etnische groepen in Nederland.


We doen in Nederland veel aan wat iemand ooit zo mooi typeerde als ‘zo dicht mogelijk langs elkaar heen leven ’. Helmonders leven langs elkaar heen ! Humaninterestprogramma waarin Angela Groothuizen op reis gaat met probleemgezinnen om hen op locatie te helpen een nieuwe start te maken. Leven we in Nederland wel voldoende met elkaar en niet teveel naast elkaar ? Er is vast hier en daar sprake van samenleven, maar hier in de stad zijn complete wijken gesegregeerd van elkaar , dus ik zie in mijn naaste omgeving vooral naast elkaar leven. En ben ik bereid daar wat aan te doen ? Lange tijd leefde Corina in Osdorp. Ze investeerde echt in de buurt en deed mee aan allerlei sociale projecten aldaar, zoals huiswerkbegeleiding, culturele middagen. Wat Corina opviel was dat er sprake is van totaal verschillende werkelijkheden van de verschillende groepen die volledig langs elkaar heen leven en weinig kennis van elkaar hebben.


Totaal langs elkaar heen leven

Met de titel is dus al meteen de toon gezet voor deze documentaire, waarin Klaartje Quirijns de invloed van haar vader en moeder op haar eigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts