dinsdag 17 april 2018

Nieuw samengesteld gezin lat relatie

Leven in een nieuw samengesteld gezin vraagt dus behoorlijk wat maturiteit! Omdat de structuur van het nieuw samengesteld gezin anders is, klopt je buikgevoel over de relaties niet altijd. Als je jezelf een speelbal laat zijn van die gevoelens en bijbehorende impulsen dan is het alsof je streeft naar een traditioneel gezin. Ja, ik ben wel echt gek op hem, maar ik geloof niet dat de voordelen van een samengesteld gezin opwegen tegen een leven met mijn twee meiden alleen thuis, waar ik kan doen en laten wat ik wil, en wat ook goed is en vertrouwd en bovenal: ongecompliceerd. Ik ben na de scheiding in het huis blijven wonen en ben financieel onafhankelijk.


Nieuw samengesteld gezin lat relatie

Als ik terug kijk hadden we misschien langer moeten latten,maar we woonden zo ver van elkaar( 125km) dat we elkaar dan maar heel weinig zagen,( ook ivm ploegendienst)te weinig om een goede relatie op te kunnen bouwen. Laat je dan goed informeren op een wijze die bij jullie past, zodat de liefde die je voelt blijft stromen, omdat het werkt in jullie nieuw samengestelde gezin ! Zit je echt in fase dan is de kans zeer klein dat jullie. Anderzijds stel ik vast dat er over de latrelatie weinig literatuur bestaat.


Mensen die in een nieuw samengesteld gezin of in een ander alternatieve relatievorm zitten hebben geen model. Het is maar zelden zo dat kinderen ‘moeilijk’ zijn, of dat stiefouders niet geschikt zijn voor hun rol. De onduidelijkheid die desalniettemin ontstaat komt vaak voort uit schuldgevoel.


Een stiefouder in een nieuw samengesteld gezin staat voor een hele uitdaging: hij of zij doet zet het beste beentje voor, maar komt vroeg of laat wel eens gewrongen te zitten tussen. Het vormen van een nieuw samengesteld gezin vraagt veel tijd en nog veel meer geduld. Als de relatie tussen stiefouder en ex bij aanvang slecht is, heeft de stiefouder er belang bij om de.


Mijn vriendin en ik vormen sinds jaar een nieuw samengesteld gezin. Wij wonen sinds kort samen in mijn woning (die alleen mijn eigendom is omdat ik deze heb overgehouden na mijn echtscheiding). Ze willen hun kinderen de complexiteit van een nieuw samengesteld gezin besparen: een verhuizing, een andere school, weg. De fout die velen maken, is zo snel mogelijk een ‘gezinnetje’ te willen vormen, zoals we dat allemaal kennen.


Maar eens je in een nieuw samengesteld gezin zit, zal je nooit nog een klassiek gezin vormen. Je moet allemaal op zoek naar je plek in dit samengesteld gezin en naar je rol daarin. De klassieke ouderrol kàn je als stiefouder niet.


Getrouwd zijn of een relatie hebben met iemand maar niet hetzelfde onderdak delen. Twee mensen hebben een relatie en kinderen met elkaar maar wonen niet samen. Bijna de helft van de huwelijken in ons land eindigen in een scheiding.


Meer en meer mensen vinden na hun scheiding het geluk in een nieuw samengesteld gezin. Klik verder voor allerhande info. Dat was en een half jaar geleden. Ik ben meer dan twee jaar alleenouder gebleven, in een atypische regeling (enkel een weekend op twee bij mamma), die nog steeds geldt. Met een goede vriendin ben ik toen (meer dan jaar geleden) een nieuw - samengesteld gezin gestart, hier in mijn huis.


Start studying SEI: Welke rol speelt het gezin ? Learn vocabulary, terms, and more with flashcards, games, and other study tools. Dit belicht ik eerst kort, enkele adviezen over hoe je een scheiding meedeelt aan je kinderen en wanneer je terug klaar bent voor een nieuwe relatie. Een samengesteld gezin is toch juist géén stabiliteit aangezien de meeste samengestelde gezinnen sneuvelen?


LEES OOK: De relatie tussen plusouder en pluskinderen heeft zijn eigen vorm. De slaagkans van nieuw samengestelde gezinnen vergroot ook als de verwachtingen worden bijgesteld. De lat mag lager, het hoeft niet perfect, en vergelijken is uit den boze. Je moet aanvaarden dat je nooit meer een klassiek gezin zal vormen.


Het samengestelde gezin is dan een feit. Tegelijkertijd gaan deze exxen weer nieuwe relaties aan die, na verloop van tij veelal ook een permanent karakter krijgen. En natuurlijk wordt dan geprobeerd om de kinderen uit de vorige relatie een nieuw thuis te bieden. Jos Willems, voorzitter van de vzw Een nieuw gezin , had dat al vaker gemerkt en schreef er uiteindelijk een boek over. Niet dat er nog niet genoeg boeken bestaan over nieuw samengestelde gezinnen, maar vaak zijn het boeken geschreven door vrouwen.


Nieuw samengesteld gezin lat relatie

Kijk voor het eerst op deze side. In de afgelopen jaar hebben we aan elkaar kunnen wennen en dat gaat buitengewoon goed. Ik heb al drie jaar een lat relatie.


Nu denken we heel voorzichtig aan samenwonen. Er zijn speciale boekjes te lezen over de valkuilen van een samengesteld gezin. Bij een nieuw samengesteld gezin moet er een evenwicht worden gezocht tussen deze regels. Misschien mogen de kinderen van de ene partner onbeperkt televisie kijken en bij de andere maar een uur per dag, misschien moeten de kinderen van het ene gezin hun huiswerk laten nalezen en de andere niet, enzovoort.


Nieuw samengesteld gezin lat relatie

Ik ben ook heel graag samen met hem, al blijft het moeilijk als de kinderen erbij zijn. Het is schipperen want een nieuw samengesteld gezin zullen wij niet worden. Latten’ zit in de lift bij scheiding. Ongeveer één op twintig Vlamingen boven de dertig zit in een latrelatie (living apart together). Vaak gaat het om gescheiden partners die een oplossing zoeken om hun nieuwe relatie te verzoenen met het ouderschap.


Een relatie hebben met iemand zonder samen te wonen nieuw samengesteld gezin Een of beide partners brengen kinderen mee in de nieuwe relatie soms zijn er ook nog kinderen uit de nieuwe relatie. De informatie over intacte gezinnen en ( nieuw ) samengestelde gezinnen wordt samengesteld op basis van de informatie over de afstammingsrelatie van de kinderen. Het kan zijn dat mensen er bewust voor kiezen om een latrelatie te hebben, maar vaak is er ook een specifieke oorzaak voor de relatiekeuze.


Dit kan te maken hebben met werkomstandigheden, met de problematiek van een nieuw samengesteld gezin en kinderen uit een vorige relatie , met een buitenlandse partner, met slechte voorgaande ervaringen, etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts