dinsdag 20 februari 2018

Is er nog hoop na relatiebreuk

Als je nog om je laatste liefde rouwt, moet je de volgende zaken beslist vermijden. De zesde vraag om te ontdekken of er nog hoop is: Is de relatie beëindig maar twijfel je over het maken van nieuwe afspraakjes? Vooral vrouwen willen na een relatiebreuk een volledige uitleg en willen dan alles weten met betrekking tot de reden ervan.


Ze vragen zich bijvoorbeeld af wat er aan hen mankeert en wat zij niet goed hebben gedaan. Ook willen zij tot in detail weten waarom de ander de relatie met hen niet meer ziet zitten. En daarbij komt dan automatisch het vervolg dat opvoeden ook op ieders eigen manier zal gaan. Geef het goede voorbeeld aan je partner.


Ik zou er niet vanuit gaan dat hij nog op zijn besluit terug komt. Dat betekent dat jullie niet bij elkaar passen qua diepgang en commitment. Staar je er niet blind op dat als jij verandert, hij terug wil komen. In de hoop dat jullie me een beetje kunnen adviseren of tips geven oid. Zoals jullie misschien al gelezen hebben in de titel, ben ik in een soort depressie terecht gekomen na een relatiebreuk.


Is er nog hoop na relatiebreuk

We hadden net maanden iets. Na een relatiebreuk komen al die gevoelens echter weer terug. Het beloningssysteem in de hersenen verwacht nog steeds dat het een teken van liefde zal ontvangen. Wanneer onze hersenen de verwachte respons niet krijgen, reageren ze door het beloningssysteem nog sterker te activeren.


Er is namelijk geen standaard-formule te geven. Ieder mens is in dat opzicht te verschillend en het hangt tevens af van hoe zwaar de relatiebreuk deze keer valt. Maar hoe vind je je balans dan sneller terug?


Is er nog hoop na relatiebreuk

Lees verder en ontdek hoe je dat doet door actief een nieuw leven te plannen na een relatiebreuk. Ik wist eenvoudig dat dit er niet in zat”. Een andere vrouw (50) vertelt hoe er na een week een einde aan haar hoop kwa“In de eerste week had ik nog hoop. Ik droomde toen onwerkelijke gebeurtenissen.


Tenslotte zó heftig, dat ik pas een dag later, in de middag, besefte dat zijn terugkeer een droom moest zijn geweest. Naast de duur van het geestelijk maar ook het lichamelijk herstel na een relatiebreuk ( er zijn mensen die letterlijk ziek worden nadat hun ex vaarwel heeft gezegd) heeft een en ander ook te maken met de negatieve energie die men nog toelaat, zelfs nog jaren nadat de relatie over is. Vrijwillig is of niet: voor iedereen die een relatiebreuk doormaakt is er hoop Liesbeth (ervaringsdeskundige) zette vrolijke geboden op een rij. Dan zit je nu hoogst waarschijnlijk in een emotionele en stressvolle periode. Naast de emotionele aspecten van de relatiebreuk , zijn er ook een hoop praktische zaken die jullie moeten regelen in verband met de verhuizing.


Er is bij ons niets geregel nog steeds niet na maanden, mijn ex was te druk met andere dingen en ik ben de laatste maanden bedolven onder het verdriet. Mijn pogingen om zaken te regelen zijn op niets uitgelopen, mijn ex wenst nergens aan mee te werken. Wie het al meemaakte weet gelukkig dat er licht is aan het einde van de tunnel, maar dat maakt die tunnel nog niet minder donker. Laten we de feiten nog even noemen. Gevoelens van woede, liefde, hoop , wanhoop zullen zich steeds afwisselen, waardoor je je ook lichamelijk zwak gaat voelen.


Dit is allemaal normaal. Uit elkaar gaan is pijnlijk en extra verdrietig als er kinderen bij betrokken zijn. Maar betekent “de balans opmaken” dat je je hart moet sluiten voor het nu?


Het is aan te raden er niet te lang bij stil te staan. De balans opmaken kun je heel goed tijdens de eerste dagen na het einde van je relatie. Ik weet niet hoe ik als jonge ouder zoiets er ook nog bij kan hebben of hoe ik het kan bespreken. Ook iemand vinden om dit mee te delen lukt me niet.


Met de modules van deze e-training wil ik je helpen en steunen de breuk om te zeten in een gebeurtenis die leidt tot persoonlijke groei! Wij zijn weer alleen, er is niemand meer die onze hand vasthoudt en de hele toekomst die we ons hadden voorgesteld bestaat niet meer. Nu, bijna een half jaar na de breuk, heb ik er nog iedere dag verdriet van. Het is tussendoor een paar weken beter gegaan, maar nu alweer een tijd niet meer. Ik vond gelukkig wel vrij snel weer een huis en een leuke baan, dat heeft me geholpen om mezelf overeind te kunnen houden.


Nu heb ik van meerdere mensen de raad gekregen om haar voor een keuze te stellen, zeggen dat ik van haar hou er alles wil aan doen om aan onze relatie te werken, echt een goeie toekomst zie voor ons enz. Bij een scheiding of relatiebreuk is er vrijwel altijd sprake van rouw. Het is niet alleen een afscheid van een persoon waar je van hield of wellicht nog steeds van houdt.


Maar ook van het leven dat jullie deelden. We zijn beiden zeer gehecht aan de hond en we willen de hond allebei niet opgeven. Jullie zijn natuurlijk met een reden uit elkaar gegaan en als er niets veranderd is , dan is het vrijwel onvermijdelijk dat jullie dezelfde problemen na een bepaalde periode weer tegen gaan komen.


Nu denk je misschien eerst aan een situatie die moet veranderen. Het einde van een relatie is nooit gemakkelijk, wanneer je met een narcist te maken hebt brengt het echter vaak nog veel meer ellende met zich mee. Wanneer een narcist jou na de breuk niet langer kan controleren, zal hij proberen te controleren hoe anderen jou zien.


Een veelgebruikte tactiek is daarbij het starten van een lastercampagne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts