woensdag 6 september 2017

Geen zin in sociale verplichtingen

Misschien herkennen we het allemaal wel: dat je gewoon even nergens zin in hebt, zeker niet in sociale verplichtingen. In dit artikel vind je tips voor als je helemaal geen zin hebt in andermans verjaardag. Deze tips maken het makkelijker om met sociale verplichtingen te dealen.


Geen zin in sociale verplichtingen

Als je jezelf heimelijk kwalijk neemt dat je geen feestbeest bent, of denkt dat je mensen om je heen teleurstelt, weet dan: je bent oké zoals je bent. Als je neigt naar introversie, ben je gewoon geen fan van activiteiten in groepen. Als ik haar vraag hoe dat komt, zegt ze dat ze vanochtend bij het opstaan al voelde dat ze eigenlijk geen zin had in de sociale verplichtingen van vandaag.


Als ik haar vraag waarom ze dan toch is gegaan zegt ze: “Ik kan toch niet altijd zeggen dat ik geen zin heb om te komen omdat ik weer eens moe ben? Niets doen is geen scheldwoord Simpel leven - 10x Leven met minder verplichtingen Hoe voller je je leven stopt, des te minder vrijheid en bewegingsruimte je hebt. Ontdek hoe je minder hooi op je vork neemt en meer levenskwaliteit ontwikkelt. Je sociale verplichtingen creeer je zelf denk ik.


Verplichtingen die moeten volgens de wet. Maar zo kom je er wel onderuit. Ik heb dan ook echt geen zin om van alles te plannen. Ik wil doen waar ik zelf zin in heb en niet allemaal van die sociale verplichtingen.


Ik heb echt wel sociale contacten en vriendinnen. Zo vreselijk moe na sociale verplichtingen. Die je ziet als een moetje en waar je met lood in je schoenen naartoe gaat. En soms is het allemaal wel erg leuk en gezellig, maar gewoon ook heel veel. We hebben de neiging om onze agenda’s – naast werk, sport en huis-tuin-en-keuken-bezigheden – ramvol te plannen met sociale verplichtingen.


Goed mogelijk dat je geen zin hebt in een conversatie met nonkel X en tante Y , maar. Mijn vraag is hoe ik zoveel mogelijk mijn eigen plan kan trekken en nee kan zeggen tegen wat me energie kost, zonder dan meteen iemand anders ongelukkig te maken? Op welke manier je ook omgaat met sociale verplichtingen , het is nooit hetzelfde. Soms doe je iets tegen je zin om een ander blij te maken, bijvoorbeeld je moeder. Heb er geen zin in vandaag Opzien tegen verplichtingen - simpele tips Sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren.


En daar kun je soms behoorlijk tegenop zien. Sociale verplichtingen in de familie en ouder wordende ouders. Ook ik ben een paar jaar geleden omgevallen door de drukte en gebrek aan slaap. Ook mijn huisarts zei dat ik het rustiger aan moest doen en ook ik ging naar huis met het idee dat die man gek was - of tenminste niet snapte wat ik bedoelde.


Zelf heb ik daar het laatste anderhalf jaar echt absoluut geen zin meer in. Ik denk overigens dat mensen die beweren dat ze geen meer sociale verplichtingen ervaren in een relatie ten opzichte van een vriendschap, dat die mensen simpelweg liegen. Want dat is dus mooi niet zo. En die sociale verplichtingen zijn niet per definitie allemaal stom en dergelijke.


Weekenden zijn volgestouwd met sociale verplichtingen , waar we bij nader inzien vaak helemaal geen zin in hebben. Latino’s doen zichzelf dit meestal niet aan. We use cookies to offer you a better experience, personalize content, tailor advertising, provide social media features, and better understand the use of our services.


Daarna moeten we weer naar de verjaardag van schoonmoeder. Morgen weer werken en kinderen op bed krijgen. Vrijdag weer een fam bbq en dat voelt ook weer als een verplichting. Vandaag zijn wij uitgenodigd voor een zakelijke borrel omdat wij als medesponsors de organisatie de vrijheid geven om een heel weekend iets moois neer te zetten. Dan maak je maar zin , op deze manieren.


Wat zijn wij van Manners ongelofelijk trots op jullie. Elke dag slepen jullie jezelf naar de gym om daar vervolgens even flink de beuk erin te gooien tijdens het trainen. En hoop zsm weer weg te kunnen. We zijn een tentoonstellingsvereniging met één dag per jaar een evenement. Nee, heb jaren voldaan aan allerlei verplichtingen.


Op een gegeven moment mn eigen pad getrokken, geen zin in kerst,dus nee, sorry ben dr niet. Hier niet dezelfde situatie maar wel rondom de feestdagen allerlei sociale verplichtingen. Tot mijn grote ergernis ook.


Ik ben zelf nogal geneigd om te reageren op verwachtingen en ga dus vaak akkoord met iets waar ik niet veel zin in heb. Mopper er dan wel enorm over, wat mijn man irritant vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts