vrijdag 15 september 2017

Alleen voelen na scheiding

Alleen voelen na scheiding

En misschien nog wel belangrijker, door te voelen en te uiten heel je jezelf. Hier meer info over ‘ voelen ’. Alleen leven, maar je niet eenzaam voelen. Omdat de eenzaamheid na de scheiding zo zwaar was en ik niet wilde dat ik me altijd zo zou blijven voelen , ben ik op zoek gegaan naar hoe andere mensen dat doen. Is eenzaamheid na het uit-elkaar-gaan een issue? Laten we eerst kijken of we dit gevoel “serieus” moeten nemen.


Mensen kunnen na een scheiding zich een tijd alleen voelen. Ze hopen dan dat het beter wordt, en lijden elke dag. Tot op het moment dat sommigen zichzelf doden. Want eenzaamheid kan het leven echt gruwelijk deprimerend maken. Weer single na de scheiding.


Net uit elkaar, de boedelscheiding is achter de rug en het juridische gesteggel zo goed als voorbij. Daar zit je dan, en je vraagt je af: hoe pak ik de draad weer op? Na heel wat jaren samen als gezin ineens alléén(staand).


Of de eenzaamheid die je kunt voelen , dat je jezelf helemaal kwijt bent. Leuke mensen trekken leuke mensen aan. Paradoxaal genoeg zul je je veel minder eenzaam hoeven voelen wanneer je blaakt van zelfliefde. Ga maar na : iemand die het naar zijn zin heeft, alleen of niet, is superaantrekkelijk.


De beste tips om weer gelukkig te worden na je scheiding “Het wordt beter”. Ze voelt zich erg alleen in haar relatie. David en Emanuela beantwoorden deze vraag en delen een oefening hoe je direct meer verbinding kunt voelen.


Ik heb gemerkt dat ik het makkelijkste nieuwe kennissen en vrienden vond bij het doen van allerlei activiteiten, zoals wandelen in verenigingsverban tijdens vrijwilligerswerk en bij een hobbyclub. Kies voor geluk en sluit de fase af. Er zijn gevallen waarbij je na een scheiding je ex-partner blijft zien.


Hoe nu verder na je scheiding ? Ben je gescheiden, of heb je net gisteren te horen gekregen dat hij wil scheiden van je? Wat staat er te gebeuren? Zit je midden in een akelige strijd om het huis, de spullen en de fotoalbums?


Ik heb tot 3x toe eerder een scheiding overwogen en stappen gezet in die richting en het ook 3x niet doorgezet. Steeds weer onder druk van mijn ex, die continu maar niet op wilde geven, betere tijden beloofde. En ondertussen veranderde er niets.


Een scheiding verandert je leven totaal, of je nu zelf de beslissing genomen hebt om te scheiden of niet. Je staat er ineens alleen voor. Je merkt dat je gezamenlijke vrienden verliest. Je toekomst ziet er anders uit dan je dacht en je voelt je alleen. Angst voor eenzaamheid.


De meerderheid van de onlangs gescheiden mensen geven toe dat ze last hebben van gevoelens van leegte en verdriet. Té lang single blijven na een stukgelopen huwelijk? Dit jaar ben ik zelf tien jaar gescheiden en dus ‘ alleen ’. Na jaar alleen verder Beste K, jaar een relatie, waarvan jaar getrouwd….


Ik kan me hartstikke goed voorstellen dat je die arm om je heen mist. Juist na de breuk had ik helemaal geen zin om op stap te gaan, laat staan een man te leren kennen. Nu sta ik er wel voor open, maar lukt het maar niet. Dat is hoe je je kunt voelen na een scheiding waarvoor jij niet gekozen hebt. Ook het zichzelf isoleren en terugtrekken iets wat veel gebeurt na een scheiding.


Alleen voelen na scheiding

Het is logisch dat je doet, je voelt je immers rot, maar eigenlijk is dat niet slim. Je hebt er meer aan om contact met je naasten te onderhouden, en steun te zoeken. Niet alleen is het fijn om je gevoelens met anderen te delen, ook biedt het afleiding. Om de nieuwe relatie na een scheiding alle kans te geven, helpt het om te weten waar je vorige relatie(s) op is vastgelopen. Bij sommigen begint het pas na een aantal mislukte relaties te dagen dat er een bepaald patroon zit in dat falen.


Dan beginnen ze te snappen dat het niet alleen aan die ander ligt. Steun van anderen is van cruciaal belang voor de genezing na een breuk of echtscheiding. Je zou het gevoel kunnen hebben dat je alleen bent, de angst om alleen te zijn na relatiebreuk, maar het isoleren van jezelf zal de genezing alleen maar moeilijker te maken.


Probeer dit niet in je eentje op te lossen. Reik aan vertrouwde vrienden en.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts