dinsdag 12 januari 2016

Mijn partner kwetst mij

Mijn partner kwetst mij

In een gelukkige relatie geven de partners elkaar complimentjes en waardering omdat ze vinden dat hun partner dat verdient, omdat ze over het algemeen blij zijn met hun partner , niet omdat het van ze wordt verwacht. We zijn bang om de ander te kwetsen, of we hopen dat het zo duidelijk overkomt dat het meer op een oorlogsverklaring dan op heldere, open communicatie van hart tot hart lijkt. Een relatiebreuk is altijd een emotioneel ingrijpende ervaring, zowel voor jou als voor je ex. Ik weet dat mijn partner mij vrij laat. Mijn ex probeert mij te kwetsen ! Ik zelf trek me terug van mijn ex en hou de boot af.


Mijn partner kwetst mij

De zaak om gaan lopen draaien dat hij mij niet mag bellen en ik hem zelfs belt. De adviezen op deze website ervaar ik als nuttig. Hoe krijg ik haar zover dat ze hulp zoekt?


Hoe kan ik er zijn voor mijn manisch-depressieve dochter? Ik wil afstan maar ook invloed. Heb zelf fibromyalgie in de ruziƫn de jaren ook veel stress gehad. Alleen meter kleine kinderen.


Mijn partner kwetst mij

IK had het gevoel dat ze over mij heen liep. Ze is bang gekwetst te worden en kwetst daarmee onbewust mij. Ze heeft geen vrienden alleen een vrouw die jaar jonger is als zij.


Laat ik maar met het vervelende nieuws beginnen: vanuit de gedachten over narcisme kan ik hier geen kant en klare tips voor geven. Niet iedereen die over een ander heen dendert, is een narcist. Met mijn oudste dochter is het beter geworden en ook tussen mij en mijn oudste dochter, mijn ex is maar heel beperkt veranderd. Ik vind dat heel erg voor onze relatie want er is wel veel liefde. Maar mijn vrouw ergert zich kapot aan mij en is eigenlijk alleen maar ontevreden.


Erover praten helpt niet, want dan word ze alleen maar bozer. Ik ben al ver over mijn grenzen heen, maar ik heb hier wel twee hele mooie kinderen rondlopen. Voor hen heb ik alles over. Mij zomaar op de akte van zijn huis te zetten, schijnt niet zo gemakkelijk te zijn, aldus de notaris. Ik was meteen tot over mijn oren verliefd.


Het voelde fijn en we vulden elkaar goed aan. Mede dankzij haar ben ik enorm gegroeid in jaar tijd en mede dankzij mij heeft Sandra haar eigen gevoeligheid kunnen omarmen en gebruikt ze het nu ook. Maar wat als dat nu niet lukt en je partner een narcist blijkt te zijn ? Samen gestresst of samen in. Ik ben gekwetst toen er achter mijn rug om mailtjes naar een ex werden gestuurd die weer contact had gezocht terwijl er recht in mijn gezicht was gezegd dat partner helemaal niks meer met ex te maken wilde hebben en dat ook zou laten weten.


Heel herkenbaar dat stuk over een narcist. Ben nu jaar geleden gevlucht en hij probeert mij nu weer te manipuleren en macht op me uit te oefenen. Maar ik woon gelukkig precies aan de andere kant van het land Helaas heeft hij van mijn kinderen betoverd.


Ik ben nog steeds van binnen precies dezelfde persoon als voor ik ziek werd. Vraag me dan ook alles wat je denkt en. En als klap op de vuurpijl mag ik beide sekses helpen om een leuke partner te vinden. Maar een minder leuke kant van mijn werk is dat ik zie hoeveel pijn mensen elkaar soms doen.


Zoals de e-mail die ik kreeg van Inge (niet haar echte naam), die me vertelt over haar vriendje. Het prettige vind ik dat wij elkaars onzekerheden kennen. Toch voelt het voor mij vaak onveilig. Op onverwachte momenten kan ze akelige opmerkingen plaatsen die mijn zwakke plek raken, zodat zij in een goed daglicht komt. Ook bij mij speelt het door me heen om de sexualiteit dan maar bij iemand anders te beleven.


Hij liegt over wat ik zeg tegen haar en mijn moeder mag ook al niet in de buurt komen. Roddels tegen mijn partner over mij om maar ruzie te veroorzaken in mijn huwelijk. In alle discussies over narcisme, is de vraag regelmatig of de narcist zich wel of niet bewust is van wat hij doet. Het idee dat hij je bewust pijn doet is bijna onverdraaglijk, maar pijn is iets dat narcisten niet per ongeluk veroorzaken.


Met mij , of met een therapeut of met vrienden. Als je dat niet wilt, kunt, doet, blijft het probleem bestaan. Zijn gedrag heeft direct consequenties op mijn leven en op dat van mijn kinderen. Als hij dat niet wil veranderen, doet dat mij en mijn kinderen pijn.


Onvoorstelbaar wat een gelijkenis. Zit zelf nog in de begin fase om mij los te rukken van mijn narcistische partner. Na jaar een relatie te hebben gehad ben ik totaal opgebrand.


Ik herken alles in jouw verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts