vrijdag 15 januari 2016

Ik ben aseksueel geworden

Ik ben aseksueel geworden

En daar vernam ik wat aseksualiteit was. Het plaatje klopt helemaal. Er viel een last van mijn schouders: ik ben niet de enige! Ja, dit is wat ik ben , aseksueel.


Ben ik aseksueel geworden ? Ik was seksueel actief in mijn relatie, maar voel nu geen seksuele aantrekking of behoefte aan seks meer. Mijn ervaring, ik ben geen expert! Mijn naam is Linda, jaar oud en ik woon in Haarlem. Sommige aseksuelen zijn inderdaad vroeger seksueel actief geweest, maar zijn dit nu niet meer.


Ook hebben veel mensen er nooit van gehoord. Maar ik voel me goed en prettig zoals ik nu ben. En stel dat ik zeker weet dat ik aseksueel ben , ben ik bang dat mensen het een beetje met een korreltje zout gaan nemen, en het een beetje vreemd vinden omdat iedereen mij kent als homo.


Ik kan maar één mogelijkheid bedenken en dat is verslaving. Voor veel mensen moeilijk te geloven dat ik geen. En dat maakt hem helemaal aseksueel. Iemand die verslaafd raakt ( aan drugs bijvoorbeeld ) ziet al zijn aandacht naar die substantie ( en het orgastische gevoel dat het geeft ) gaan. Functioneel aseksueel zijn en seksuele gevoelens ervaren waar ze niets mee doen.


Maar dit is geen echt antwoord want als diegene af zou kicken zou ook zijn seksualiteit terugkeren. Wat ik voornamelijk doe zijn Minecraft minigames. Mensen die sommige delen van seksualiteit ervaren maar niet alle.


Ook speel ik vele andere dingen in Minecraft, zoals: MineTopia, Survival, Roleplay en nog veel meer! Hij geeft mij zo veel liefde en geborgenheid dat ik alles heb wat ik nodig heb bij een man. Alleen willen dus echt wel een kindje samen, en dat is natuurlijk niet evident zo.


Maar bij mij zal het qua vertrouwen heel lang duren. In tegendeel, ik raad het de meesten aan. Er is geen kans op zwangerschap of afleiding van doelen.


Ik ben zelf niet aseksueel maar ik vind het geen probleem dat mijn man dat wel is. Advertisement Autoplay When autoplay is enable a suggested video will automatically play next. Ik hoef mensen niet te gebruiken of afhankelijk van hen te zijn. Omdat er zoveel punten meespelen denk ik niet dat ik aseksueel ben.


Ik geef mijzelf nu tijd om dit uit te zoeken en probeer vooral niet vast te houden aan de verwachtingen die ik eerder had. Ik vind het niet moeilijk dat ik aseksueel ben geworden op zich. Aseksuelen hebben geen interesse in seks.


Ik ben aseksueel geworden

Je bent aseksueel als je geen verlangens of lusten herkent wanneer je wordt blootgesteld aan seksuele prikkels. Wanneer ben je aseksueel ? Een aseksueel zijn is niet hetzelfde als een celibatair, die er voor kiest om geen seks te hebben. Zowel mannen als vrouwen kunnen aseksueel zijn. Ik denk dan ook niet dat ik specifiek punt aan kan wijzen, maar dat vooral de combinatie heeft gezorgd dat ik minder open stond voor seks. Had erg veel hoofdpijn en hoorde dat het weleens van de hormonen kon zijn.


Weg zeurende hoofdpijn! Huisarts raadde me toen aan om maanden te stoppen om te kijken of het dat kon zijn. Maar wat me ook opviel: m'n zin in seks!


Dus is het er niet van gekomen en de relatie ging uit. Ik ben een halfjaar geleden gestopt met de pil. Dus ik ben vijfentwintig en nog steeds maagd. Ik heb geen relatie en ben aseksueel.


Mijn beste vrienden weten van mijn aseksualiteit, maar met collega’s heb ik er nog nooit over gesproken. Ik voelde geen opwinding, niks. Dat zijn nogal wat taboes op een rij.


Anyway, ik wilde dit topic maken om te kijken of er nog meer meiden aseksueel zijn en hoe jullie hiermee omgaan. Ik ben zelf heteroromantisch, dus ik val gewoon op mannen (heb ook al een vriend voor meer dan een jaar). Mijn vriend vindt het natuurlijk moeilijk, maar hij steunt me wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts