woensdag 18 februari 2015

Mijn man leeft zijn eigen leven

Mijn man leeft zijn eigen leven

Abonneer je GRATIS op ons. Unsubscribe from Nederlandstalige Hits? Tjeminee, wat heb ik toch een moeilijke man. Ik las net nog een paar andere draadjes over moeilijke relaties en ik realiseerde me dat er meer zijn zoals mijn man : hij kan heel sociaal, vriendelijk, geinteresseerd doen naar andere mensen (als hij wil), heeft een (hele) goede baan, maar is naar mij toe vaak zoooo kritisch.


Mijn man leeft zijn eigen leven

Chords for André Hazes Jr. Bij Work Away kan het werk van alles zijn , van helpen met een huis in aanbouw tot het bijbrengen van een taal aan kinderen of gewoon oppassen. Vooruitblikkende kan ik voorspellen dat ik ook nog seizoenswerk zal moeten doen als het geld op is.


Maar dit past zich perfect in mijn plan van leven onderweg in plaats van op vakantie zijn. Voor hem was die zin de kern van zijn geloof en tevens dat waar zijn profetische boodschap om draaide: ‘Ik weet dat mijn Verlosser leeft. Ik voel het in mijn hele wezen. Ik ben er net zo van overtuigd als van mijn eigen bestaan. Ik kan omtrent mijn eigen bestaan niet meer zekerheid hebben dan ik heb dat mijn Verlosser leeft.


Hij voelt zich superieur aan anderen en eist bewondering en respect, zonder het te verdienen. In feite erkent hij niet dat de mensen rond hem heen, hun eigen behoeften, wensen en voorkeuren hebben. Mijn man kreeg Alzheimer op z’n 47ste ‘HIJ LEEFT NOG, MAAR IK BEN MIJN MAN AL VERLOREN’ Als Erwin, de man van Evelien (45), steeds vergeetachtiger wordt, denkt niemand in de eerste instantie aan Alzheimer. Daar is hij met jaar immers veel te jong voor.


Totdat het tijdens een vakantie in Italië helemaal mis gaat. De liedjes zijn een feest der herkenning en daarom kan ik mezelf er helemaal in verliezen. Frank Witzel had er niet op gerekend. Ik durfde niet helemaal mezelf te zijn.


Als ik terug kijk op mijn eigen leven , heb ik zeker niet altijd vol mijn eigen leven. Het leven is meer dan eten en drinken. Alleen eten en drinken vult geen leven. En daarom koester ik mijn vrienden elke dag: ze maken, ieder op zijn eigen manier, mijn leven mooier.


In mijn examenjaar werd onze moeder ziek. Ik was net begonnen met mijn studie toen bleek dat ze kanker had en niet meer beter zou worden. Hoe dronken zou hij vandaag zijn ? Ik kamp al jaren met pijn in mijn nek en mijn rug, puur van de stress. Ik heb lang gedacht dat ik Paul kon helpen om van de drank af te geraken.


Hij heeft geen fijne jeugd gehad. Een leven naast elkaar. Zijn vader was ook een grote drinker, en als hij weer eens dronken thuis kwam, kreeg Paul de volle laag. Dit is een pagina die nooit af is.


Want deze pagina gaat over hoe ik mijn leven leef. En ook ik ben natuurlijk nooit echt helemaal af. In die periode heb ik het nodige geleer moeten leren, afgeleerd en moeten afleren. En dat blijft zo, zolang ik nog leef.


Je leven in eigen hand. De titel van het boek is goed gekozen. Mijn leven had ik niet in eigen hand. Ik leefde in de schaduw van mijn familie.


Mede door de snelle reactie van u op mijn vraag via de mail. Veder zijn er geen problemen geweest, de site is heel duidelijk. Het is werkelijk bijzonder mijn verhaal in boekvorm te zien.


Ik hoef niet beter te zijn dan anderen. Het is voor mij al genoeg om gewoon mezelf te zijn , om de liefde van mijn eigen leven te zijn , zodat ik jou het beste van mijn rustige ziel en mijn serene hart kan bieden, zonder haat of rancune. Iedereen kan wel beredeneren dat gezond leven belangrijk is, argumenten zijn er zat te vinden, en anderen laten je dat ook weten. Maar voor wie of waarom doe je het uiteindelijk?


Je eigen leven , jezelf te koesteren en te verwennen. Hij sneed uiteindelijk zijn eigen vingertop eraf en gooide die naar de kinderen. Ik belde opnieuw de politie. Toen was voor mij de maat vol. De situatie nu Momenteel leeft mijn ex- man als voortvluchtige in India.


Hij is daar ondertussen opnieuw getrouwd met een achttienjarig meisje. Nu besef ik dat de dood zelf niet te vermijden is, maar dat uitvegen wel. Ik vind het mooi te beseffen dat mijn grootvader nog steeds in mij leeft – zijn lach, zijn strenge lessen, ik herinner me alles nog goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts