donderdag 19 februari 2015

Ex blijft verwijten maken

Mijn ex probeert mij te kwetsen ! Een relatiebreuk is altijd een emotioneel ingrijpende ervaring, zowel voor jou als voor je ex. Ik snap dat niet zo goe want hij was degene die wilde scheiden, nu heeft hij zijn zin en dan is het nog niet goed. Een boze ex kan je leven behoorlijk vergallen. Dus hoe kun je voorkomen dat je de rest van je leven met een boze ex te maken hebt?


Ex blijft verwijten maken

En als je ex toch boos blijft : hoe kun je daar het beste mee om gaan? Hij is en blijft toch haar vader. De relatie is uit en daar is een goede reden voor. Door contact te blijven houden maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Ze zal vanzelf stoppen met berichtjes sturen als je blijft negeren.


Heen laten werkt het beste naar mijn idee. Wat een relatiebreuk je leert over je ex (en over jou) Je kunt veel leren van een relatiebreuk, zeker als het gedrag van je ex opeens verandert en je hem of haar niet herkent. Ik begrijp mijn ex niet! Een ruzie met je ex -partner hoeft geen groot probleem ter vormen, iedereen maakt wel eens ruzie. Erger wordt het wanneer deze ruzies hoog oplopen of telkens weer terug keren.


Ex blijft verwijten maken

Vaak gaan deze ruzies gepaard met schelden, schreeuwen of het maken van verwijten naar elkaar toe. Verder is het samen in dezelfde vriendenkring zitten en in een middelmatig groot dorp wonen ook niet echt ideaal om afstand te krijgen. Een ex die elke keer iets anders verzint om je het leven zuur te maken of te dwarsbomen of het afspraken met je wil (je ertoe dwingt) te maken zodat hij op de een of andere manier controle op je blijft houden. Ga je ex niet verwijten maken over het verleden maar richt je op het heden. En daar gaat deze blog over: hoe je je relatie kunt herstellen na (en tijdens) een ruzie.


Ik zal je vijf tips geven over wat je absoluut wil doen als je het goed wil maken. Daarna geef ik je ook nog vier dingen die je absoluut NOOIT wil doen omdat je dan de ruzie alleen maar erger maakt. De beschuldigingen die ex -partners elkaar over een weer maken , zijn soms erg heftig. In de meest extreme gevallen gaan ex -partners soms nog een stap verder: een ex wordt dan bijvoorbeeld op social media, dus publiekelijk, zwartgemaakt.


Wat dat moet zijn, kan ik helaas niet voor je invullen. De meeste mannen komen echt uit hun hol of winterslaap om een vrouw te helpen. Naar andere mensen toe je verantwoordelijkheid nemen voor jouw aandeel in het mislukken van de relatie, zonder de ex verwijten te maken. Voorkom dat verwijten en geklaag over de ex , bij je ex terechtkomt. Ik denk dat veel praten (niet verwijten !!!) met je huidige partner om je gevoel uit te leggen.


Je kan iemand niet verwijten dat hij iets doet dat jij niet leuk vindt, als jij het hem nooit hebt verteld. Daarnaast zag ik bij dat lijstje een aantal dingen staan die ik diezelfde dag nog kon en wilde veranderen. Het waren kleine dingetjes die bij mijn ex een grote rol speelden, maar die voor mij helemaal niet belangrijk waren. Zolang jij zo blijft reageren hou je de situatie in stand en die is niet alleen onwenselijk voor jezelf maar ook voor de kinderen. Geen alimentatie ontvangen?


In de groen zone mag je vechten om het goed te maken , in de oranje zone mag je vechten om het goed te maken en moeten er heldere gesprekken gevoerd worden, en in de rode zone moet je vechten voor jezelf. Maak je niet te druk over waarom je ex contact zoekt: diep van binnen weet je het antwoord zelf heel erg goed. Bij iedere keer loopt het weer fout af en blijven de relatieproblemen.


Continu bekvechten, eindeloos geschreeuw, een stortvloed aan tranen, een hoop frustraties – ruzie maken met je vriend is allesbehalve een pretje. Jullie worden er geen van beiden gelukkig van en dus wil je er het liefst zo snel mogelijk een einde aan maken. Ja, zo gaat dat bij zulke mensen.


Tevens begon hij de andere exen die hij heeft gehad zwart te maken. Hij was zogenaamd bang voor een ex die met een mes zwaaide en beweerde dat zij borderline heeft. Hij verstopte zich enkele weken in de bunker. Later bleek hij dat verhaal verzonnen te hebben. Tenzij jij er behoefte aan hebt om haar zwart te maken waardoor ik me afvraag of het onderliggende probleem niet is dat jij onzeker wordt van haar en denkt dat zij jouw vriend terug wil.


Zij is de moeder van zijn kind en die twee hebben dus altijd wat met elkaar te maken , daar sta jij buiten. Als je ex boos is of teleurgesteld dan weet je dat hij nog met opgekropte gevoelens zit en dit is een teken dat hij je niet vergeten is. Het klinkt niet echt als een narcist in mijn oren. Maar het klinkt wel naar een jongen die inderdaad depressief overkomt en gewoon het deel met zijn ex nog niet heeft afgesloten.


Blijft jouw punt hangen Onverwachts? Daar heb jij natuurlijk niks aan en ik zou ook absoluut niet het hulpje gaan proberen uit te hangen. Skip trial month free. Zelfmaak - Boekenplank maken Flair Nederland.


Unsubscribe from Flair Nederland? Hierdoor blijft u emotioneel gehecht aan hem of haar en is het lastiger om over diegene heen te komen en open te staan voor het ontmoeten van een nieuwe partner. Ten tweede bestaat er de kans dat uw ex verliefd wordt op iemand anders en dat u vervangen wordt door een nieuwe liefde. Een echtscheiding kan dus voor sommige kinderen net goed zijn. Op één voorwaarde: ‘Als na de scheiding het elkaar verwijten maken , het roepen en het tieren stopt’, zegt Van Peer.


Net daar wringt het schoentje: eerder onderzoek van SIV toonde aan dat een op de drie gescheiden ouders na de scheiding nog ruziet over de kinderen. Probeer open en eerlijk tegen elkaar te blijven en niet te stranden in verwijten over en weer. Als u de ellende van uw leven blijft verwijten aan uw ex -partner ontneemt u zichzelf de kans op een gelukkiger toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts