maandag 9 februari 2015

Gebeld door vreemd nummer

Ben jij onlangs gebeld door een vreemd nummer ? Dan ben je niet de enige. NOS laat weten dat ontzettend veel mensen gebeld worden door nummers uit Tunesië en Algerije en dat dit niet zomaar. Steeds meer mensen melden gebeld te worden door een vreemd nummer uit een ver land zoals bijvoorbeeld Madagaskar of op dit moment uit Algerije en Tunesië.


Let hier mee op, want waarschijnlijk gaat het om oplichters. De manier waarop ze bellen is vreemd , de telefoon gaat één keer over en daarna wordt dit onmiddellijk beëindigd. Honderden Noord-Hollanders gebeld door vreemd nummer. Wel blijf ik gebeld worden met telefoonnummers uit Londen, Cambridge , Zurich , en Nederlandse nummers met 080en 0met zo te horen steeds hetzelfde callcenter die mij begroeten in het engels met mijn voornaam. Heb inmiddels al meer dan 2geblokkeerde nummers.


Laten we hope dat dat zo blijft dan. Nieuwe ervaringen nummers. Belt meerdere malen per dag. Werd gebeld door dit voor mij onbekende nummer uit Breda. Neem niet op en bel ook niet terug.


Gebeld door vreemd nummer

Wat moet je doen als er vreemd nummer in beeld staat? Heb de oproep af laten lopen en daarna het nummer geblokkeerd en uit mijn oproephistorie verwijderd. Vind dit soort belletjes erg irritant, hoe komen ze aan mijn nummer ? Omdat het nummer met begint dacht ik dat het belangrijk was. Ik vertrouw het niet helemaal dus ik heb dit contact geblokkeerd. Iemand ook gebeld door dit nummer ? Afgelopen weekend werden tienduizenden abonnees én oud-abonnees van Telegebeld door oplichters die gebruik.


Zoek het nummer waarmee je gebeld werd eventueel eens op. Door het te googelen bijvoorbeeld kom je soms snel op fora terecht waarop gewaarschuwd wordt voor dit soort fraude”, klinkt het bij de. Mensen die terug bellen komen vaak voor een vervelende verrassingen te staan als blijkt dat ze onbewust naar een betaalnummer bellen.


Gebeld door vreemd nummer uit ander lan kunnen we dit blokkeren? Ik heb gevonden dat het uit Algerije komt en wij kennen niemand die daar woont of nu is. Buitenlandse telefoonsjoemelaars bestoken Nederlandse mobiele bellers steeds vaker met spooktelefoontjes. De fraudeurs bellen heel kort naar 06- nummers. Lees dit dus op je gemak even door en blok het nummer in kwestie!


Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten! Eerst zoek u een nummer op. Een venster opent en u kunt de data naar believen aanpassen. Onderin staan twee knoppen, wissen en opslaan. Kies wissen om het nummer te wissen of opslaan om het gewijzigde nummer op te slaan.


Gebeld door vreemd nummer

Vergeet niet de CAPTCHA, Ik ben geen robot. Ik heb de oproep gemist maar later wel teruggebeld. Niet erbij stil gestaan, dat het oplichters zouden kunnen zijn, omdat ik druk was met zaken dacht, dat ik door een relatie werd gebeld. Als we dan opnemen, horen we veel gekraak en een buitenlandse stem.


Ik vind dit nogal een vreemd nummer en wil daarom graag weten wat dit voor een nummer is. Bent u gebeld door een onbekend nummer ? Heeft u geen idee wie u een SMS heeft verstuurd? U kunt het telefoonnummer hier vinden. Onze gebruikers hebben er wellicht informatie over.


Zelfde verhaal, bij terugbellen een melding dat het nummer niet in dienst is. Ik neem niet op als ik weer door dit nummer gebeld wordt. Omdat niet alle telefoonnummers in onze database voorkomen hebben wij een ook platform ontwikkeld waarop de bezoeker zelf zijn of haar ervaring met een telefoonnummer kan delen.


Dag allemaal, Ik heb een vraag waar ik na veel googelen en bellen met oa. KPN geen antwoord op weet. Ik word sinds twee weken elke dag circa keer gebeld door buitenlandse nummers , de telefoonnummers komen telkens uit een ander land (VS, Ruslan Ghana, Japan etc.).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts