donderdag 2 november 2017

Financien alleenstaande moeder

Indien u uw kinderen ten laste heeft, heeft u recht op een belastingvoordeel in de vorm van een verhoging van de belastingvrije som. In principe kan dat voordeel enkel worden toegekend aan de ouder bij wie de kinderen hun fiscale woonplaats hebben. Bijna de helft van de alleenstaande ouders ziet de financiële toekomst somber in.


Financien alleenstaande moeder

Ter vergelijking: gemiddeld maken drie op de tien Nederlanders zich zorgen over de financiële toekomst. Ben je een alleenstaande ouder? Of dat nu bewust is of een gevolg van een (echt)scheiding of na een overlijden, hier vind je informatie over hulp en ondersteuning, wetgeving en organisaties voor alleenstaande ouders. Ik ben alleenstaande moeder woon samen met mijn zoon en studeer een hbo opleiding heb ik ook recht op deze ouderkoritng?


Heb ik recht op vergoedingen want ik ben de persoon die mijn zoontje haalt bij de moeder en ook weer brengt bij haar. Welkom alleenstaande ouder. Deze website is voor iedereen die alleen instaat voor de opvoeding van de kinderen.


Je vindt hier heel wat nuttige informatie die het dagelijkse leven makkelijker maakt. Moeder zijn is de zwaarste en meest verantwoordelijke baan op aarde. Maar een alleenstaande moeder zijn, die het werk van twee mensen op zich heeft genomen, is een daad van een ware heldin. Het is vooral aan het begin moeilijk, wanneer je je nog niet helemaal bewust bent van al je sterktepunten en van alles wat je kunt bereiken.


De veranderingen waarover ik heb gelezen zijn voor mij logische veranderingen. Natuurlijk heb je minder vrijheid en ben je minder flexibel als (bewust) alleenstaande moeder , maar dat is niet anders als wanneer je een partner hebt. Of ze nu met twee of alleen zijn, het is niet altijd makkelijk om kleine kapoenen groot te brengen. En krijgt een BAM (Bewust Alleenstaande Moeder ) financiële steun?


Financien alleenstaande moeder

Als u een of meer personen ten laste hebt, krijgt u een belastingvoordeel, namelijk een verhoging van uw belastingvrij minimum. Dat betekent dat een groter deel van uw inkomen niet belast wordt en dat uw verschuldigde belasting dus verlaagt. Jong moeder worden is niet niks.


Het kan gebeuren dat je soms vastloopt. Wij herkennen de “struggles” en werken met je samen om de toekomst positief tegemoet te kunnen zien. Moeders wisselen er ervaringen uit, zoals: Is het oké om een oppas in te schakelen als ik wil sporten?


Moet je je kind als alleenstaande moeder taken geven? Toen ik maanden geleden alleenstaande moeder wer moest ik ontzettend snel schakelen. Gelukkig bleef de vader meebetalen aan het huis, anders stonden we letterlijk op straat! Als alleenstaande moeder is het niet makkelijk om aan een woning te komen. Financieel gezien is het nogal een jongleer-act, waar ik regelmatig van wakker lig.


In het algemeen ontvangt de moeder de extra toeslag, gesteld dat haar totale inkomsten niet hoger liggen dan € 2. Als de vader aanspraak wil maken op de toeslag voor eenoudergezinnen dan kan die een aanvraag doen bij zijn kinderbijslagfonds. Patricia en Marc gaan uit elkaar op september. De kinderen wonen bij haar. Mijn naam is Wendy, ik ben jaar en sinds vorig jaar moeder van een prachtige zoon, Levi. Wij wonen samen met onze cavia’s Fudge en Dropje.


Met deze website hoop ik vrouwen op weg te helpen in de wereld van het bewust alleenstaande moederschap. Mijn moeder stopt me wel eens wat toe en ze koopt schoenen voor de kinderen. Als ik een auto nodig heb, leen ik die van haar. Ruilhandel is echt zo gek nog niet, het bevat een sociaal aspect dat ons goed doet.


Heb je als alleenstaande moeder ook. De zorg voor de kinderen lag toch al bij mij. Het grootste verschil is dat ik nu een eigen woning heb. Case Alleenstaande moeder met chronische ziekte Beschrijving Een moeder van kinderen is afgekeurd vanwege MS en ontvangt een uitkering. Eén van de kinderen gaat naar het speciaal basis onderwijs doordat hij moeilijk mee kwam op het reguliere onderwijs.


Mevrouw voelt zich vol in het hoof waardoor dingen niet lukken. Daarnaast heb ik een paar financiële voordelen als alleenstaande moeder. Evelien (38), kinderen, jaar alleenstaande moeder ‘Stiekem is het fijn om alleenstaande moeder te zijn. Ik kan mij helemaal focussen op de kinderen, bijvoorbeeld als we aan tafel zitten te eten. Je cijfert jezelf vaak helemaal weg voor je kinderen.


Vergeet echter nooit dat je zelf ook nog bestaat en geef daarom regelmatig aandacht aan jezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts