woensdag 17 mei 2017

Spijt van relatiebreuk

Spijt is een vervelende emotie die je niet kunt delen maar maak iemand er wel deelgenoot van. De last van het verdriet zal minder zwaar en eenzaam voelen. Spijt van een relatiebreuk , schuldgevoel, frustratie, komt er nog een kans waarin je kunt bewijzen dat alles nu anders zal gaan. Juist door de relatiebreuk komen ware gevoelens boven.


Daarom is het verstandig om jezelf de tijd te geven om van een relatiebreuk te herstellen. Want het is belangrijk om vanaf nu je weer te focussen op hoe jij gelukkig wordt. Na de tijd… En als jij er na verloop van tijd achter komt dat je echt terug wilt naar je ex, moet je dat zelf weten. Daan (38) had gewoon zin in iets anders.


Verandering van spijs: spannende seks en een fris nieuw huis in een andere omgeving. Nou ja, dat beseft ze nu. Nu heeft ze spijt van haar scheiding. Herstel na een relatiebreuk.


De tijd die nodig is voor geestelijk herstel na een relatiebreuk kan voor sommige mensen lang zijn. In de regel is dit altijd afhankelijk van de persoon zelf en de mate waarin hij of zij vastgeroest zat in de relatie. En je ex heeft een nieuwe, leuke vriendin en ook dat zal onbewust een rol spelen. Maar uit is niet voor niets uit, je zou tegen dezelfde dingen aanlopen als voorheen. Nee, ik heb nooit spijt gehad van een relatiebreuk.


Een relatiebreuk is altijd een pijnlijk moment. De schuldgevoelens zitten vaak in het kamp van degene die vertrekt. En ze wegen heel zwaar, al dan niet terecht.


Ik ben het met Geraldine eens, je hoopt z? Edwin heeft over de jaren heen al duizenden mensen geholpen. Dit is zeker niet in alle gevallen zo. Sommige mannen nemen het initiatief voor het verbreken van een relatie, omdat hun trots hen in de weg zit. Ze betreuren vaak hun onzorgvuldig gekozen woorden en verkeerde acties die een einde maakte aan de relatie. Hier zijn de tekenen dat hij spijt heeft en nog steeds gevoelens voor je heeft.


Ze wil van me scheiden en weken turkije om te kijken of het wat is met hem. Zoniet en ze zou spijt hebben en mij terug willen dan wilde ze gewoon weer trouwen met me. Ik zeg dan ben je niet goed volgens mij.


Maar dit was nu maanden geleden. Ze gaat 1 voor hem en andersom. Wij zitten in een scheiding.


Of het nu een oké einde of juist een verschrikkelijke breuk was: één ding staat vast en dat is dat jij een vrijgezelle vrouw bent. Spijt De kwaadheid is echter gezakt bij Samantha, en ze ziet nu de ernst van haar impulsieve handeling in. Dat had ik niet moeten doen,’ zegt ze. Ik heb veel spijt dat ik het via Instagram heb uitgemaakt.


Spijt van relatiebreuk

Samantha zou graag de draad weer oppakken met Maron, maar: ‘Ik heb Maron al twee weken niet gezien. Nope mijn vriend had absoluut geen spijt. Ik vond het in het begin heel moeilijk maar zag na een tijdje in dat het toch wel beter was zo.


Nu zit ik in een veel gezondere relatie. Ik snap dat je erop hoopt dat hij spijt krijgt maar ik zou er niet vanuit gaan. Als het dan niet zo is, doet het alleen. Deze man had er spijt van toen ze bij hem wegging “Het ogenblik dat ik spijt voelde, was toen ze haar rug naar me toekeerde om bij me weg te gaan, ze was in tranen.


Spijt van relatiebreuk

Op dat moment besefte ik de fout die ik had gemaakt. Na een paar dagen belde ik haar op en kwam tot mijn ontzetting erachter dat ze weer terug was verhuisd naar Mechelen. Als je spijt hebt van je relatiebreuk is het slim om nog een gesprek te beginnen met je ex. Vraag aan je ex wat diegene nu van de situatie vindt. Vrijwel iedereen heeft tijd nodig om een relatiebreuk of scheiding te verwerken.


En bijna altijd gaat dit gepaard met een mix van emoties. Zoals booshei verdriet, machtelooshei apathie of juist opluchting. Natuurlijk is iedereen anders en is ook geen relatiebreuk of scheiding gelijk.


De Amerikaanse auteur van How to Fix a Broken Heart benadrukt dat een relatiebreuk ons veel harder treft dan we zelf beseffen,. Wees een lieve zorgzame moeder voor jezelf waar je blind op kunt vertrouwen. Neem de verantwoording voor jezelf. Probeer de gevoelens voor hem los te koppelen van hem.


Doordat hij minder liefde van mij kreeg, werd zijn gevoel voor mij ook minder, wat natuurlijk begrijpelijk is. Daarom hebben we samen besloten om uit elkaar te gaan. Maar zoals de titel van dit topic al zegt: ik heb er nu ontzettend veel spijt van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts