vrijdag 5 augustus 2016

Gedicht over veilige haven

De mooiste gedichten over haven staan op GedichtenStad. Lees het moederdag gedicht : Veilige haven. Meer moederdag gedichten en gedichtjes lees je op LeesGedichten. TIP) Haven gedicht nodig?


Kies nu uit duizenden gedichten, helemaal gratis. Dagelijks nieuwe gedichten. Meer levens gedichten en gedichtjes lees je op LeesGedichten. Op Gedichten en Gedichtjes vind je de leukste Sport gedichten.


Een haven De haven , de pieren, de netten, de kleuren. Het scheepje, vaak hevig gehaven gaat telkens vernieuwd weer naar zee en niets kan zijn thuisvaart beletten, want Jezus, de Bootsman, vaart mee! Dit is een rots Maar geen rots in de branding. Ons lichaam ontstond uit de grond en uit planten, om eens te bereiken een veilige haven. Dit gedicht werd in de oorlog verspreid en het was levensgevaarlijk het in bezit te hebben.


De tekst werd door velen uit het hoofd geleerd en op veilige bijeenkomsten vaak gezongen. Nederlands grootste gedichtencommunity! Deel jouw gedichten met 10. Wanneer we ons angstig of ongerust voelen wordt het zogehete ‘vecht-vlucht- of bevries’ mechanisme in ons lichaam geactiveerd. Mijn veilige stabiele haven Je zelfgeplukte.


Stresshormonen worden dan in veelvoud aangemaakt. Je bent niet meer in mijn leven, maar wel voor altijd in mijn hart. Die zekerheid is mij gegeven, het verzacht mijn intense smart. Een hoge kreet trekt scherp zijn zilvervoor.


Dan gaat de vogel in de nacht teloor. Gij hebt mij opgeroepen. En ademloos volg ik uw lichtend spoor. De mix van industrie en natuur maken de haven tot een uniek gebied. De haven strekt zich uit over een lengte van ruim kilometer.


Trek erop uit en ontdek bijvoorbeeld de fotogenieke vergezichten, weelderige natuur of de vele uitkijkpunten die de haven rijk is tussen stad en zee. De gedichten in de bundel gaan over het verleden en het heden, het verstrijken van tij kinderen, ouders, verbazing en het verlangen naar een veilige plek, een thuis. Termen over water en boten, Bügel heeft er een zwak voor zo blijkt. Onderstaand gedichtje is het begin van een lied.


Een lied dat aan stromingen onderhevig is. Het drijft af en toe de verkeerde kant op, maar uiteindelijk komt het op sommige punten toch weer bij elkaar. Soms heeft Bügel van die projecten. Je bent voor mij een veilige haven om thuis te komen, Een plek waar veel mensen alleen maar over kunnen dromen.


Ik wil alleen met jou aan een toekomst bouwen, En jij bent degene waarmee ik ooit wil trouwen. Ik hoop dat je door deze woorden, Begrijpt dat we altijd al bij elkaar hoorden. Op mei werd de haven feestelijk geopend. Het waterschap droeg de haven over aan de gemeente.


Daarna betrad een grote schare van talent uit Esch het drijvende podium in de haven. Ze verzorgden een avondvullend programma tot 0. Jij laat mij zo vrij als een vogel. Dat maakt dat ik diep van jou, ben gaan houden, meer en meer. Jij moedigde mij aan, hem vooral niet te vergeten.


Mijn deurtje open te laten staan, van mijn hart, Zodat hij zodra hij daaraan toe was, de deur naar. Een zeilboot, zeilend over de oceaan, alle hens aan dek, dit is de route die hij moet gaan. Zeilend over de oceaan vol gevoelens, emotie en verdriet. Bakens begeleiden hem naar een veilige haven aan de kust, daar meert de zeilboot even aan, en komt hij tot rust. Mooi om te krijgen, maar zeker ook om cadeau te geven!


Gedicht over veilige haven

Voor mij ben jij de veilige haven waar ik altijd heen kan gaan, omdat ik weet dat jij me nooit zal laten staan. Lieve Heleen,wat een prachtig gedicht , over ons kompas in het leven. Fijne dag lieve groet,.


Wie vaart op dit kompas, zal zeker aankomen in veilige haven. Onze weg voert niet over zacht gras, maar over een bospad vol stenen. Maar hij voert omhoog, Voorwaarts naar de zon. If tears coult built a starway And memories a lane I’d walk right up to heaven And bring you home again.


Langzaam zie ik hen gaan Die ik nog bij mij ha De bocht om van het pad. Van goud doorschenen stof, Dan wordt het in. Op de herdenkingsceremonie vorige week voor omgekomen bootvluchtelingen las Rick Pels van VluchtelingWerk Roosendaal onderstaand gedicht voor van stadsdichter Leo Lotterman.


De Rotterdamse haven is de grootste zeehaven van Europa. De haven dankt zijn leidende positie aan de uitstekende bereikbaarheid via zee en aan de intermodale verbindingen. Daarnaast zorgt de haven van Rotterdam voor zo’n 385.


Gedicht over veilige haven

Het is de plek waar grenzeloze ambities worden waargemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts