donderdag 26 maart 2015

Vrouw geen seksuele gevoelens

Vrouw geen seksuele gevoelens

Een andere naam voor deze geaardheid is non-libidoisme. Aseksuelen missen de seksuele aantrekkingskracht zoals anderen die wél ervaren. Voor de duidelijkheid: dat is iets anders dan het celibaat of seksuele onthouding. Onvoldoende opgewonden raken: je krijg te weinig of geen seksuele prikkels waar je opgewonden van raakt of het vrijen is te zeer gericht op de gemeenschap of op klaarkomen. Als je als vrouw gemeenschap hebt terwijl je nog niet opgewonden en vochtig bent, kan dat pijnlijk zijn.


In het Nederlands wijst het woord op ‘ seksuele ongevoeligheid’. Oftewel, iemand die frigide is, voelt weinig tot geen seksuele opwinding en is daarmee seksueel ongevoelig(er). Ik, vrouw van 4 getrouwd met mijn lieve man van 49. Samen kinderen van 1 en 13. Niks aan de hand dus zou je zeggen.


Hoe een vrouw over haar partner denkt: de meeste vrouwen zijn niet geïnteresseerd in het delen van seks met een partner wanneer ze een meerderheid van negatieve gevoelens jegens hen hebben. Woede, frustratie, angst, teleurstelling en verlies van respect genereren geen sexy gedachten of gevoelens jegens die partner. Zouden beiden een ontspannen onderlichaam hebben dan zou de vrouw geen verleidende trucjes uit hoeven te halen om iets te voelen en een man zou geen erectie krijgen van opwinding. Als er dan een fysieke aantrekkingskracht zou zijn die zich kan uiten in seks dan zouden ze beiden een chemie ervaren.


Vrouw geen seksuele gevoelens

Gevoelens van diepe schuld en tekortschieten als ‘ vrouw ’ zijnde is wat er overblijft. Ik ben niet goed genoeg voor mijn man, ik kan niet geven wat een niet-autistische vrouw wel kan geven. Ik faal, ik ben minderwaardig, ik maak een ander ongelukkig, een ander is gefrustreerd vanwege mij en ik weet bij god niet hoe ik dat moet aanpakken. Voor veel vrouwen is het moeilijk van hun eigen lichaam te leren houden en te ontdekken wat ze fijn vinden.


Toch is dat belangrijk voor het genieten van seksuele gevoelens. Kunnen praten met uw partner over uw behoeften. Vrouwen hebben nogal eens andere verlangens en behoeften dan mannen als het gaat om intimiteit en seks.


Hun verlangen en libido, evenals hun seksueel genot kunnen mintens even intens zijn. De clitoris bij de vrouw bevat evenveel zenuwuiteinden als de eikel bij de man, maar op een veel kleinere oppervlakte zodat gevoelens van opwinding die zij ervaart enorm intens. Het is inmiddels uit en ik heb ook totaal geen behoefte aan een nieuwe relatie, omdat het altijd uiteindelijk uitkomt op seks (dat hoort naar mijn idee gewoon bij een relatie, vroeg of laat).


Zelfbevrediging is geen zonde. Als ik dat zeg, ben ik wijzer dan de Bijbel. Schuldgevoelens over zelfbevrediging zijn niet nodig. De angst dat er lichamelijk of psychisch iets mis is met je, is onterecht.


Ik begrijp het als sommige alleenstaanden af en toe masturbatie gebruiken als een uitlaatklep voor hun seksuele gevoelens of spanning. Uit onderzoek blijkt dat twee derde van de Europese vrouwen na de menopauze geen zin meer heeft in seks. Voor één derde van de vrouwen blijft de zin hetzelfde of neemt het zelfs toe. Vrouwen beleven geen specifieke lichamelijke verandering, gekoppeld aan een bepaald rijpingsproces, die een aanleiding vormt tot het ontdekken van hun seksuele gevoelens. Seksualiteit en leeftijd.


In dit onderzoek is vooral gekeken naar de sekse-verschillen in de ontwikkeling, ofwel in het ontstaan, van de seksuele beleving. Voorbeelden zijn geen zin hebben in vrijen, niet of moeilijk seksueel opgewonden raken of pijnklachten bij de coïtus (gemeenschap). Ze voelen geen verlangen. De mens is een seksueel wezen, ons seksuele systeem is ingericht om te reageren op prikkels. Daarom bestaat vaak de gewoonte, ook in het Nederlands, om in bedekte termen om over seks te praten.


In relaties tussen mensen speelt seksualiteit echter een grote rol, ook als zij geen seksuele handelingen met elkaar verrichten. Ik heb geen adviezen omdat ik in hetzelfde schuitje zit. Ook ik voel het laatste jaar enorm sterk de behoefte aan seks met een ander. Uitgangspunt voor een veilige, gezonde seksuele relatie (in welke vorm dan ook) is dat ieders gevoelens en grenzen worden gerespecteerd. Een man valt dan voor een vrouw en een vrouw kiest een man als seksuele partner.


Er is dan geen sprake van gevoelens voor iemand van het eigen geslacht. Wanneer dit wel het geval is en enkel voor iemand van het eigen geslacht en niet voor iemand van het andere geslacht, dan spreekt men van een homoseksuele geaardheid. Een parafilie betekent dat iemand seksuele gevoelens heeft voor of opgewonden wordt van bepaalde voorwerpen, situaties of mensen die geen toestemming kunnen geven, of met wie seks verboden is zoals kinderen of dieren. Stel, een vrouw heeft slechte seksuele ervaringen met een man. Die kan zich daarna op vrouwen richten – zonder dat ze daarvóór ooit al lesbische gevoelens gekend heeft.


Een op de tien mannen worstelt met seksuele gevoelens voor jonge meisjes of jongens. De universiteit onderzocht de seksuele oriëntatie van zo’n zeshonderd mannen en. Type D Hiervan is sprake als er geen seksuele gevoelens worden ervaren en er ook geen sprake is van seksuele aantrekkingskracht. In deze oefening maak je een collage over seksualiteit.


Daardoor krijg je een duidelijker beeld wat seks voor je betekent. Je kunt ook ideeën opdoen hoe je je eigen seksleven graag wilt inrichten of waarvan je zin in seks krijgt. Psychologische of relationele oorzaken Aanhoudende verminderde zin in seks wordt meestal veroorzaakt door psychologische factoren of door veranderingen in een relatie. Als u zeker geen kinderen (meer) wilt krijgen, kunt u sterilisatie overwegen. Bij deze operatie worden beide eileiders afgesloten.


Voor de rest blijft alles hetzelfde, ook uw hormonen en uw seksuele gevoelens. De ingreep gaat via de buikwand met een kijkoperatie. Sterilisatie via de vagina wordt niet meer gedaan vanwege veel bijwerkingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts