maandag 30 maart 2015

Anoniem gebeld worden uitzetten

Toch is het raadzaam een logboek bij te houden wanneer je anoniem gebeld wordt, zeker als het op stalking lijkt. Wordt u gebeld door een bedrijf dat u iets wil verkopen? Dan is er sprake van telemarketing. Bedrijven bellen ook vaak met een anoniem nummer. Wilt u hiervoor niet meer gebeld worden ? Schrijf u dan in bij het Bel-me-niet register.


Nummers die in dit register staan mogen niet meer worden gebeld door bedrijven. Lees meer over het Bel-me-niet. Mijn provider maakt daar gebruik van. Als ik word gebeld door een onderdrukt ( anoniem ) nummer, kan ik direct na het telefoontje een bepaalde code intoetsen.


Daarmee geef ik aan de centrale door: dat nummer van zojuist, dat jij (de centrale) wel kent, maar ik niet - dat moet vanaf nu worden geblokkeerd. De centrale zal dat keurig doen. Ik word overigens niet zo vaak gebeld door anonieme nummers als jij.


Bescherm je je nummer wel een beetje? Als je dit bijvoorbeeld invult op een website of iets dergelijks, heb je meer kans op dit soort belletjes. Maar soms worden de telefoonnummers die dit soort bedrijven gebruiken ook automatisch gegenereerd. Daar doe je niks aan inderdaad. Het kan sommige onzichtbare nummers herkennen, dus op die manier wapen je je nét wat beter als je door een onbekend nummer gebeld wordt.


Nieuw telefoonnummer nemen tegen anonieme bellers. Wil je wél bereikbaar blijven voor anonieme nummers, maar niet meer worden lastiggevallen? Als je jouw nummer aan veel personen en bedrijven geeft, maak je de kans groter dat je anoniem gebeld wordt. Op internet zijn bijvoorbeeld sites en prijsvragen waar je alleen aan mee kunt doen als je je telefoonnummer achterlaat.


Bedenk of dat een goed idee is. Geef je je nummer, dan kun je erop rekenen dat je gebeld wordt. Er wordt namelijk steeds minder gebeld.


We zijn tegenwoordig meer actief op Whatsapp of op social media, maar toch is het wel handig om te weten hoe je anoniem kunt bellen. Soms wil je liever anoniem bellen. Dit bestand kan niet worden gedownload.


Anonieme bellers blokkeren! Ik heb het zelfde probleem als oosteroo, al enkele jaren. Ooit gekozen voor anoniem bellen, maar dit kan niet ongedaan worden gemaakt.


Ongeveer drie jaar geregeld gebeld met de Ziggo help lijn waarbij het antwoord is dat de instellingen toch echt niet op anoniem staan. Oei, ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is om lastig gevallen te worden , zeker als het nummer annoniem is! Het is haast niet mogelijk om anonieme nummers te blokkeren in je toestel.


Ik word lastig gevallen door een anoniem nummer en ik wil niet meer gebeld worden. Ik heb nu minimaal 10x opgenomen dus hopelijk is dit voldoende jun. Soms stopt het een dag of een paar, maar vind het beetje vervelend worden aangezien ze ook bellen als ik aan het werk ben.


Desnoods via T-Mobile dit uitschakelen (maar is denk ik niet mogelijk). Wat te doen aan gebeld worden door onbekende nummers? Hoe kan ik voorkomen dat dit zo blijft doorgaan.


Heb je anoniem bellen en wil je dat iemand je nummer wél ziet als je diegene belt? Een bedrijf moet het alleen wel even met de telecom firma in orde maken, maar het is wel een stuk klantvriendelijker. Geen idee wie er dan gebeld heeft.


Nadeel van anoniem bellen. Maar er kleeft ook een nadeel aan. Als degene die u probeert te bereiken uw oproep mist, kan deze u niet terugbellen. De ontvanger weet namelijk niet wie gebeld heeft, en heeft geen nummer van de beller.


Heb je telefonische overlast of wil je een betaalde dienst stopzetten? Bekijk hier hoe je zo snel mogelijk hier vanaf kunt komen. Een geblokkeerd nummer terugbellen. Een anonieme beller of iemand met een geblokkeerd nummer verbergt zijn naam en gegevens. Word je vaak anoniem gebeld , dan zijn er manieren om de beller te ontmaskeren en hem terug te bellen of zijn.


Als u iemand opbelt kan de eigenaar van de telefoon waarnaar u belt wel zien welk telefoonnummer u hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts