donderdag 18 februari 2016

Mijn spiritualiteit

Maar dat zijn naar mijn optiek ook geen echte gelovigen. Die zoeken alleen het uiterste op en plegen in de naam van hun geloof geweld. Dus als je vraagt of spiritualiteit een geloof is, dan zou ik er volmondig ja op willen zeggen. Maar het is uiteraard aan een ieder om dat op zijn eigen manier in te vullen. Ik kwam in contact met spiritualiteit bij een spiritueel centrum in Lelystad (Espirit) en daar heb ik een 7-jarige cursus gevolg intuïtieve ontwikkeling.


Mijn spiritualiteit

Daarnaast heb ik een cursus meditatie en spiritueel genezen gevolgd en ben ik nog steeds bezig om mezelf te ontwikkelen op spiritueel gebied. Het is echt mijn meest belangrijke tool voor mijn spirituele bewustwording. In dit artikel leg ik uit hoe je in gesprek kan gaan met jouw hart.


Een hele fijne oefening om te doen! Adem in en adem uit… Elke ochtend begin ik met een meditatie. Via je intuïtie en dus je spiritualiteit haal je alle informatie uit de rimpelingen van een energieveld.


Deze worden door de wetenschappers het bio-elektrisch veld genoemd. Het is dezelfde levenskracht die in China ‘Chi of Qi’ wordt genoem in India ‘Prana’ en in Hawaï ‘Mana’. In de loop van jaren wilde ik graag mezelf en mijn diensten verdiepen en uitbreiden met aanbod rondom zingeving en spiritualiteit. Op internet vond ik de academie waarin ik inspiratie vond en een gedegen aanpak. In de natuur geschiedt niets, tenzij in samenhang met het geheel.


Kijk naar de druppel die deel is van de oceaan. Spiritualiteit is puur bewustzijn of intelligentie, waar wij allemaal deel van uitmaken. Het gaat om een manier van in het leven staan, maar je kunt er ook de traditie mee bedoelen waarin een levensstijl wordt gecultiveerd.


In ieder geval is spiritualiteit niet per se vaag of zweverig. Voor spiritualiteit moet je je verstand gebruiken, vindt kenner Kees Waaijman. Weten hoe het leven en universum in elkaar zitten en d. Hij had op zijn werk iemand leren kennen waar hij verliefd op werd. Zijn gedrag naar mij toe veranderde in ongeveer een half jaar tijd van leuke en gezellige partner naar iemand waarbij ik niets meer goed kon doen.


Ik vind het leuk om door mijn items en interviews spiritualiteit toegankelijker te maken. Want hoe fijn is het om meer naar je ‘hart’ te luisteren in plaats van naar dat akelige veroordelende stemmetje in ons hoofd? Bij spiritualiteit gaat het erom meer als God te worden, die geest is (Johannes 4:24) en het omvormen van ons karakter zodat het meer naar Zijn beeld wordt (Romeinen 12:1-2). Wat religie en spiritualiteit wel met elkaar gemeen hebben, is dat ze allebei verkeerde manieren kunnen zijn om een ware relatie met God te hebben. Neem dan een kijkje bij al mijn artikelen over spiritualiteit.


Bekijk de top 10-lijst spirituele boeken. Wanneer ik spreek probeer ik te worden. Het is de relatie tussen wat gedacht, gevoel geweten en ervaren wordt ofwel het bewustwordingsproces van een wereld die wij zelf geschapen hebben en herscheppen.


Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten , maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring. Mijn hart zegt, “Ik heb God. Ondertussen hebben al vele mensen zich kunnen herkennen in de dingen die ik hier altijd met liefde neerzet. Dat hondje kreeg destijds een nestje pupjes, waarvan er eentje op een onbewaakt ogenblik wist te ontsnappen en de straat op rende. Het online magazine voor iedereen die van een gezonde en creatieve uitdaging houdt.


Na een tweejarige basisopleiding kunnen studenten kiezen voor een tweejarige Vrije Studierichting of een tweejarige beroepsopleiding Geestelijk Begeleider. Vanaf de bar had ik bij mijn kassatafeltje een prachtige, roodharige vrouw zien staan, die bovendien alleen was. Meestal waren de bezoekers van mijn film stelletjes of groepen. Toen ik dichterbij kwam, zag ik dat ze op Elena leek, maar bij haar voelde ik meteen dat ze niet lesbisch was.


Het beheer van de teksten m. Ik ontplooi activiteiten op een drietal vlakken, elk ondergebracht in een zelfstandig bedrijf: Zinrijk Inspiratie: m. Ik heb genoten van uw website, en vind het de prettigste datingwebsite waar ik gebruik van heb kunnen maken! Hartelijk dank daarvoor. En bovenal geen mens die me begrijpt.


Mijn spiritualiteit

Met vriendelijke groet. Begon allemaal ruim drie jaar geleden toen een relatief simpel iets me diep diep geraakt heeft, ik noem het “de bodem viel onder mijn bestaan weg en ik viel er dwars doorheen”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts