vrijdag 26 februari 2016

Gaan wonen in de filipijnen

Gaan wonen in de filipijnen

Belangrijkste bij emigratie is dat je een band hebt met het land en dat je daar niet eventjes kan gaan wonen omdat de belastingdienst er beter is. Maar als je de Filipijnen aantrekt kan je zeker emigreren naar de Filipijnen maar denk goed na voordat je die stap echt gaat maken en ga eerst eventjes proberen als is het maar een vakantie. Je ligt op het strand in de schaduw van een palmboom, voor je het helderblauwe water. Op de vele eilanden van de Filipijnen is dit geen dagdroom, maar de werkelijkheid. En dan komt het moment dat je niet meer uit dit paradijsje wilt ontwaken, maar denkt: ik blijf gewoon hier.


Blijven wonen op de Filipijnen, het is makkelijker gezegd dan gedaan. De Filipijnen is niet bepaald een land waar men er veel aan doet, behalve zogenaamde infomercials uitzenden op radio en televisie (maar dan: men moet ergens beginnen). Jeanette over emigreren naar de Filipijnen. Wat leuk om een interview op “My Footprints” te geven, schrijf maar weg zei Ivonne, nou daar gaat ie! Slagt, op het internet en inmiddels in de Filipijnen alom bekend als JC from Holland.


De Filipijnen zijn sinds de oprichting lid van de Verenigde Naties, zijn sindsdien diverse malen gekozen als lid van de Veiligheidsraad en participeren in VN organisaties als FAO, ILO, UNESCO en WHO. Daarnaast is het land momenteel lid van de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties en neemt het deel aan vredesmissies. Leg eens uit: ik kan nergens iets vinden van gedeelte pensioen. Niet dat dit wat zegt, bij mij).


Uiteraard wel minder als de dame hier komt wonen , dat begrijp ik. Al met al is het financieel interessant, vooral wanneer men als buitenlander toch al zin heeft om in een land als de Filipijnen te gaan wonen , en vaak veel interessanter dan in Europa of de USA (zelfs rekening houdend met de real estate prijzen die in de USA als bakstenen gevallen zijn gedurende het afgelopen jaar). Wij zijn Michelle, Jasper en Saar. Kort geleden hebben we ons huis, auto en overige spullen verkocht om het avontuur aan te gaan op de Filipijnen. Skip navigation Sign in.


Een kerkelijk huwelijk wordt in de Filipijnen ook door de burgerlijke stand erkend. Wat overstromingen, aardbevingen en tyhoons betreft die hebben ze daar regelmatig. Denk jij eraan om te gaan backpacken in de Filipijnen ? Laat ik alvast een ding zeggen: dit is een echte aanrader. Het is een land dat de laatste jaren steeds populairder is geworden, al is het aantal reizigers dat je er ziet nog altijd vele malen lager dan plekken als Thailan Indonesiƫ, of Vietnam. Op de Filipijnen is het drugsbeleid van de regering aangescherpt.


Dat heeft tot veel geweld geleid. Drugsgebruik is verboden op de Filipijnen. Dit geldt ook voor de handel in drugs en het bezit ervan.


De straf voor het bezit van of handel in drugs op de Filipijnen is veel zwaarder dan in Nederland. Expat in Manilla, Filipijnen , Wonen in Manilla, Werken in Manilla,. Maar ik zelf zou nooit van mijn leven naar de Filipijnen willen gaan voor mijn oude dag.


Gaan wonen in de filipijnen

Op korte termijn kun je niet zoveel met deze kaart, maar als je langer dan een jaar in de Filipijnen blijft kun je bijvoorbeeld een auto op je naam laten zetten of een Filipijnse bankrekening openen. Conclusie: Hoe veilig is reizen in de Filipijnen ? Is de Filipijnen een veilige reisbestemming? Er zijn duidelijke gebieden die je moet vermijden maar wanneer je dit doet, zal je heel veilig kunnen rondreizen en waarschijnlijk nergens last van hebben. In andere woorden, je zal dan een fantastische reis beleven. Naar de Filipijnen : wat moet je weten?


Wie een bezoek wil brengen aan de Filipijnen , hoeft geen grote voorbereidingen te treffen. Een visum is voor korter verblijf niet nodig, maar haal wel je vaccinaties. De meeste dingen kun je plaatselijk kopen, maar enkele zaken zijn goed om mee te nemen. We hebben ook zelf een huis in de Filipijnen , mijn ouders en ik.


Ik voel me goed hier in BelgiĆ«. Ik ga graag naar de Filipijnen , maar enkel om het land te bezoeken. Hier in de Aalsterse gemeenschap kom ik niet zo vaak. De Filipijnen is gezegend met schitterende stranden, het hele jaar zon en ‘s werelds beste locaties voor duiken, snorkelen, eiland hoppen en surfen.


Het heeft zo veel te bieden dat je niet weet waar je moet beginnen. Denk echter niet dat het in de Filipijnen alleen eilanden en strand is. WONEN IN DE FILIPIJNEN.


Gaan wonen in de filipijnen

Ik zal hier korte anecdotes zetten over gewone dingen die niet in een reisgids staan vermeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts