woensdag 16 december 2015

Mijn man is snel geirriteerd

Hij is een man die van zichzelf denkt dat hij alles goed (moet) doen, dus een tekortkoming is een afgang voor zijn hele wezen. Nu is mijn vraag natuurlijk: hoe kan ik hiermee omgaan. Tot nog toe heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk hem te benadrukken in de dingen die hij goed deed.


Ik wens je veel succes toe en duim voor je dat je snel van die ergernissen verlost zult raken! Hartelijke groet, Ursela van Stekelenburg. Waarom raak ik zo snel onterecht geïrriteerd?


Ik ben erg onzeker over mezelf. Zo is hij erg onzeker, snel geïrriteerd en boos. Hij reageert dat alleen op mij af. Ik voel me in mijn relatie erg negatief over ons terwijl dit niet altijd nodig is.


Er is veel tussen ons gebeurt, zoals vaak ruzie. Wij zijn bijna jaar getrouw hebben -bijna volwassen- dochters en zijn regelmatig nog heel blij met elkaar. Mijn man reageert zijn onzekerheid op mij af, maar weet niet waarom hij het doet. Toch vind ik het regelmatig lastig met hem, omdat ik er steeds vaker tegenaan loop dat hij onredelijk en mijns inziens extreem boos wordt als iets hem niet aanstaat. Tjeminee, wat heb ik toch een moeilijke man.


Ik las net nog een paar andere draadjes over moeilijke relaties en ik realiseerde me dat er meer zijn zoals mijn man : hij kan heel sociaal, vriendelijk, geinteresseerd doen naar andere mensen (als hij wil), heeft een (hele) goede baan, maar is naar mij toe vaak zoooo kritisch. Mijn humeur kan bij het minste of geringste omslaan. Op het werk heb ik er geen last van en ben ik altijd rustig en gelijkmatig van humeur.


Ik raak de laatste tijd heel erg snel geirriteerd aan mijn vriendinnen als ze ook maar opmerking maken. Hierdoor zijn ze boos omdat ze dit erg vervelendvinden. Het valt me op dat het vooral op de maandag gebeurt alleen deze week ook op dinsdag en woensdag. Hoe komt het dat je ergernis ten opzichte van de ander steeds groter wordt in een relatie, en dat je je ook aan álles gaat ergeren? Als mensen boos op u worden, is dat niet prettig.


Wellicht kent u ook de reactie dat u gewoon dichtklapt. Zeker als het mensen in uw omgeving betreft die snel boos worden, leidt dit vaak tot ongewenste situaties. Dit zijn normale reacties als u zich aangevallen voelt.


Mijn man is snel geirriteerd

Op dit moment maak ik minder snel contacten, lijkt of ik mij bewust afsluit. Kan om de gekste dingen huilen. Ik kan zomaar ineens kwaad worden. Ik ga van alles in mijn hoofd halen. Ik zoek overal wat achter zelfs dat mijn man een andere relatie wil, omdat hij tegen andere vrouwen leuk doet.


Na de dood van mijn narcistisch gediagnostiseerde ex vriend jaar geleden, ontmoette ik maanden geleden een Duitse man op een datingsite. Ik heb er weer aangetrokken! Please try again later. Ik reageer dan veel te boos af op haar en achteraf heb ik altijd spijt.


Ik voel me niet zo snel fysiek aangetrokken tot ieman maar deze man was ook nog eens zeer lief, had geen haast enz. We zijn hartstikke dol op elkaar, maar soms kan ik best geïrriteerd raken als ik een serieuze bui heb en mijn vriendin de slappe lach heeft. Denken mensen dat na het lezen van mijn boek of mijn blog? Nooit boos of geïrriteerd? Kom ik over als een of andere verlichte super opvoeder?


Mijn man heeft me een paar weken geleden nog een bitch genoemd. Nou ja, niet echt, hij zei het een stuk netter: ‘Soms gedraag je je als een bitch‘. Toch is zo’n vakantie niet alleen maar rozengeur een maneschijn.


Mijn man is snel geirriteerd

Nu het buiten grijs en nat is, verlangen we stiekem allemaal naar een lekkere zonnige vakantie. We raken namelijk snel geïrriteerd. Door de accommodatie die tegenvalt, geluidsoverlast of onverwachts slecht weer. Maar, wie ergert zich het snelst?


Sinds ik zwanger ben, ben ik echt zo snel geirriteerd echt een kort lontje. Gelukkig kan ik er met mijn vriend wel over praten maar het is echt niet even leuk. Orders werden te laat of niet uitgelever offertes komen dagen te laat en afspraken worden geschonden.


Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt. Ik probeer als sales man al jaar alles te repareren voor mijn klant, maar mijn bedrijf wil dat ik me aan bet protocol houd. Zo wilden ze mijn binnendienst van mijn grootste klant halen en mij een Duitse binnendienst geven. Mijn vriend heeft jaar geleden een burn out geha maar is er helaas niet van hersteld. Hij is dagelijks geïrriteerd of ronduit boos en al zijn boosheid uit zich naar mij.


Ik loop daardoor al ruim jaar op mijn tenen. Volgens hem ligt het allemaal aan mij. Sinds een tijdje raak ik enorm snel geïrriteerd door mijn ouders. Maarja mijn ouders zitten me echt behoorlijk in de weg.


De ellende is dat hij dat niet wil zien. Mijn vriend is niet de biologische vader van mijn zoontje dus hij weet niet hoe ik toen was. Het probleem waar we tegen aanlopen is de communicatie. Dingen waarvan ik zeg Het sob is de ketel niet waard.


Mijn vrouw is snel geïrriteerd Ik zie dat het met mijn vrouw niet lekker gaat. Ze is kort in de kar, snel geïrriteer loopt op iedereen te vitten en is aan het klagen en stort dan ineens in. Ik mag en kan er niet te veel over zeggen want dan is het niet zo.


Veel kleine dingen worden uitvergroot. Iemand die snel boos wordt of geirriteerd is feitelijk gevoeliger. Mijn lontje is inmiddels ook aardig ingekort. Zijn het de mannen, of toch de.


Hoe kom je van allesoverheersende onzekerheid af? Wat kun je doen tegen terugkerende nachtmerries? Ik kon ook erg snel geirriteerd zijn en wist ook wel duvels goed dat het aan mij lag en de ander het helemaal niet verkeerd bedoelde.


Toen heb ik een poosje het echt duidelijk aengegeven als mijn irritatiegrens weer eens veel te laag lag door gewoon te zeggen sorry, mijn humeur is niet wat het zou moeten wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts