maandag 2 september 2019

Vasthouden en loslaten gedicht

Vasthouden of loslaten. Toen mijn relatie met mijn huidige man een feit was, gingen de dingen in het begin tussen ons niet altijd zo vanzelfsprekend. Dat maakt ons dankbaar en doet uitkijken naar dit mooie werk. De warmte van het seizoen, de prachtige locatie, het gevoel van de vakantie… ingrediënten om helemaal te mogen zijn in de veilige bedding van een groep mooie mensen.


Vasthouden en loslaten gedicht

Loslaten en vasthouden. Terugvallen in je oude veilige wereld is altijd prettiger dan werkelijk toe te geven aan de wens om te veranderen. Ik wil proberen begrippen als vasthouden en loslaten – knopen en ontknopen - in het licht te zetten om te zien hoe zij onze beweging in balans kan brengen. En er mezelf gelukkig mee prijzen.


En nu kan hij dit niet meer. Met enige ontroering kijk ik er naar. Hij leert me op deze momenten vooral te luisteren naar hem. Hij heeft geen behoefte aan ondersteunende woorden, maar wel aan een handuitreiking.


Vasthouden en loslaten gedicht

Zijn conditie gaat achteruit. Hij is erg mager en verzwakt, maar staat er op zelf naar het toilet te lopen en zijn handen en gezicht. Dit zijn onder Pseudoniem van JPeter Otte gemaakte liederen en van God geschonken bespiegelingen aan mijn ziel t. Hij biedt de lezer de mogelijkheid om ongestraft hier in het (soms ongecontroleerd) kladblok van de schrijver als in zijn dagboek mee te kijken.


Een gedicht over het kunnen ervaren van je emoties bij verlies en rouw. Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel 4. Internationaal-licentie. U mag deze gedichten alleen gebruiken indien u de auteursnaam en eventueel de website vermeldt. Wat jouw handen vertellen”.


Vasthouden en loslaten gedicht

En op maart over “gevouwen handen, de kracht van gebed”. Ik koos voor het thema vasthouden en loslaten : nou dat heb ik geweten. Hoe meer ik ermee bezig was, hoe meer ik het in mijn eigen leven en dat van anderen zag. Zoals al gezegd is loslaten een natuurlijk deel van jezelf net zoals vasthouden dat is. In je natuurlijke staat zijn vasthouden en loslaten in jou in balans, net zoals je denker en je hart in balans zijn.


Dat loslaten voor ons zo moeilijk is, is een goeie indicator dat we als samenleving teveel in ons hoofd en te weinig in ons hart leven. Afscheid nemen van hoe het met diegene was en tegelijkertijd niet weten wat de toekomst voor jou in petto heeft. Laat het los, roepen we als een situatie pijn doet! Wat is loslaten vanuit ‘energetisch’ standpunt? Om dit duidelijk te maken, ga ik even uit van het tegenovergestelde, van vasthouden.


Waarom is het zo moeilijk om los te laten? Uitwisseling Op tafel liggen de uitvergrote mindmaps en het uitvergrote spinnenweb. We focussen achtereenvolgens op ‘ vasthouden ’, ‘ loslaten ’ en de ‘spinnenweb van het leven’. Ware Citaten Woorden Citaten Beste Citaten Favoriete Citaten Spreuken Teksten Woorden Gedicht.


Tijdens deze 3- of 4-daagse training experimenteren we met het thema vasthouden en loslaten. Het bezit de kracht van de liefde. De mooiste gedichten over loslaten staan op GedichtenStad.


Voor veel mensen is het de kunst van het leven. Ze mediteren, doen cursussen, gaan bij zichzelf te rade en streven ernaar zo ‘onthecht’ mogelijk door het leven te gaan. Het vrouwelijke vasthouden wil verbinding – en uiteindelijk wil het echte liefde worden.


En het mannelijke loslaten wil grenzen overschrijden, nieuwe wegen banen – en uiteindelijk wil het zich ontwikkelen tot vrijheid. Niet toevallig zijn liefde en vrijheid dé twee grote universele idealen van de mensheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts