woensdag 12 december 2018

Verlegen feestjes

Dat heb ik wel geleerd. Dus, misschien heb je wat aan mijn tips om minder verlegen over te komen. Als je een beetje verlegen bent sta je hier waarschijnlijk niet om te springen.


Verlegen feestjes

Toch kunnen we er niet omheen dat het ontmoeten van nieuwe mensen en het aangaan van betekenisvolle gesprekken je veel moois kunnen brengen. Wil jij beter worden in feestjes en je small talk naar een hoger level tillen? Als een schuchter of verlegen kind bijvoorbeeld regelmatig wordt uitgelachen, versterkt dit zijn of haar verlegenheid. En een concert kan je ook met zijn tweeen naar toegaan i. Vraag jezelf dus af of dat ogenschijnlijke bruisende leven wel bij je past.


Je ervaart stress, wordt angstig en weet niet goed wat je moet zeggen in onbekende situaties, zoals feestjes waar je niemand kent. Bij familie of plekken waar ze zich thuis voelen zijn verlegen mensen vaak juist helemaal niet verlegen. Waarom zij niet en ik wel? Verlegen en verlegenheid. Wanneer je je verlegen voelt, zal je je vaak het liefst terugtrekken.


Wörterbuch der deutschen Sprache. In sociale situaties is procent van de mensen verlegen. Feestjes zijn bij uitstek gelegenheden waar mensen zich ongemakkelijk, onhandig en opgefokt kunnen voelen. Bewust zijn van uzelf is dodelijk voor ontspanning. Zie ik er wel leuk uit?


Het zijn overwegingen die iedereen in meer of mindere mate maakt. En wat kun je eraan doen? Helaas maakt de rest zo’n herrie dat dat amper opvalt.


Alles over de oorzaken van sociale geremdheid – en over de goede kanten ervan. Eerlijk is eerlijk, ik ken je niet, maar wat ik zie bij verlegen mannen is een enorme verspilling. Mannen die een geweldig gevoel voor humor hebben, maar het nooit laten zien op feestjes. Sowieso is de grote angst van de verlegen extravert dat mensen ze maar raar vinden.


Wij hebben nieuws: alle mensen zijn raar. Je houdt van feestjes maar… Als je er eenmaal bent ga je een beetje aan de zijlijn staan. Je weet wel, waar je de boel goed kan overzien en je niet ineens zomaar in een gesprek verzeild kunt raken. Sommige mensen die heel verlegen zijn en er alle kenmerken van vertonen, kunnen op anderen juist heel zelfverzekerd of stoer overkomen. Maar dan raak ik aan de praat met een meisje en de volgende keer dat ik haar zie weet ik gewoon niet wat ik moet zeggen en loopt het altijd fout af.


Verlegen feestjes

Kan ik hier iets tegen doen? De DJ presenteert het discofeest met leuke discospelletjes, dansjes en entertainment en zorgt daarmee dat zelfs de meest verlegen kinderen op de dansvloer staan. Feestvarken Genemuiden added new photos to the albuFeestjes ! Hij doet extra stoer met z’n vrienden. Jongens weten niet beter en denken dat meisjes machogedrag leuk vinden.


Vaak doen jongens die verlegen zijn over hun gevoelens dan ook extra stoer tegen je, omdat ze niet weten hoe anders je aandacht te trekken of indruk te maken. Ik kan je daarvoor van harte mijn gratis training: ‘Comfort zone challenge’ aanraden. Dit zijn praktijkoefeningen die je socialer en minder verlegen maken met leuke vrouwen.


Niet iedere introverte persoon is verlegen en ze willen heus niet allemaal alle feestjes ontlopen. De meeste introverte mensen zijn een stuk socialer dan je denkt. De stille Willy’s onder ons moeten tegen een hoop vooroordelen vechten. Hoog tijd dus om eens op een rijtje te zetten wat je allemaal moet weten over introverte mensen. Nederlandse taal (nog) niet optimaal beheersen, of op wat voor manier dan ook anders zijn, liggen soms buiten de groep.


Dit is zorgelijk, want er niet bij horen is niet leuk. Ze worden roo verlegen of gedragen zich uit onzekerheid koel en afwijzend. Bij Claudia ging het enige tijd zelfs zó ver, dat ze vermeed om uitnodigingen van feestjes aan te nemen en geïnteresseerde mannen af te wijzen - puur uit angst om zichzelf voor schut te zetten.


Verlegen feestjes

Binnen deze context is verlegenheid niets meer dan een vluchtreflex.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts