vrijdag 25 november 2016

Boos na scheiding

Boos na scheiding

De scheiding op zich heeft zijn plaats als onomkeerbaar feit maar onderhuids en onbewust roert nog één en ander. Omgaan met boosheid na scheiding. Lastig, als jullie samen kinderen hebben. Want na de scheiding blijf je wel samen ouders. Hoe zorg je er dan voor dat het contact met je ex niet om het minste of geringste op ruzie uitdraait?


Tijdens een scheiding gaan bijna alle kinderen door een moeilijke periode. Als ouder is het dan ook goed om te beseffen hoe heftig een scheiding is voor kinderen. Uit onderzoek blijkt dat hoe korter de scheiding geleden is, hoe groter de effecten zijn voor kinderen.


Dus naarmate de tijd vordert, nemen de negatieve gevolgen voor een kind af. Wat me wel boos maakt en waar ik nog veel verdriet om heb, is het feit dat er nooit iets van een excuus is geweest. Ze heeft gelogen om de reden van de scheiding. Naar mij toe maar ook naar de mensen om ons heen.


Je kind is in eerste instantie boos en verdrietig door de scheiding. Dat geldt vooral voor oudere basisschoolkinderen. Deze emoties zijn voor je kind heel intens, dus schrik er niet van als ze lang aanhouden. Hoe je een nieuwe relatie regelt na je huwelijk, en hoe je relatieproblemen voorkomt na de scheiding.


In nazorg-gesprekken na de scheiding merk ik vaak dat de kwaadheid om wat partners overkomen is, nog niet (helemaal) is verdwenen. Het doel van dit artikel is tweeledig. Ik wil je de meest gemaakte fouten geven in relaties na een huwelijk. Nou zeg ik niet dat je haast moet maken.


Boos na scheiding

Mijn zoontje van jaar heeft moeilijkheden met de scheiding van mij en mijn man. Ik ben sinds maart vorig jaar gescheiden en elke keer als mijn zoontje naar huis komt van het weekendje bij zijn vader is er met hem geen land te bezeilen en is hij boos en opstandig. Zeker wanneer de scheiding voor één van de partners volkomen onverwacht was, is het moeilijk om het leven na de scheiding op te pakken. Boosheid en gekwetstheid beheersen het leven en er wordt meestal meer in het verleden geleefd dan in de toekomst.


Word weer gelukkig na je scheiding ’ tips 1. Geluk na je scheiding ? Kom jouw emoties onder ogen. Scheiden is een heftige gebeurtenis met veel emoties. Zolang je maar afleiding hebt, hoef je je emoties niet onder ogen. Vaak is het de man die als eerste een nieuwe relatie krijgt.


Binnen vier jaar na de scheiding woont de helft van de mannen weer samen en van de vrouwen slechts een derde. Na de scheiding verwacht van de vrouwen alleen te blijven wonen, terwijl mannen meer open staan voor een nieuwe relatie. Eigen aandeel Wat echter ook kan, is dat je niet goed in de gaten hebt wat je eigen aandeel in de scheiding is geweest (in het mislukken van jullie relatie) en hij via ‘het conflict’ alsnog tracht een nieuwe balans te bereiken. Toen mijn laatste relatie eindigde viel ik in een groot gat, merkte ik dat er niet veel mensen om mij heen waren. Ik moest na de scheiding alleen verder.


Ik voelde me alleen na de scheiding. De voorafgaande jaar had ik mij voornamelijk gericht op mijn gezin en mijn partners. Balans vinden in boos mogen zijn maar wel op de juiste manier reguleren zodat de kinderen en scheidingsproces geen schade ondervinden en de boel draaiende houden is al een hele klus net na de scheiding. Yvonne Soons Ik ben Yvonne Soons, geaccrediteerd Lifecoach voor gescheiden ouders. Ik help ouders die voor, tijdens of na een scheiding die af willen van boosheid en leren omgaan met emoties, de moeizame communicatie met hun ex.


Boos na scheiding

De emoties rond de scheiding kunnen beter worden verwerkt als zij hun gevoelens kunnen uiten. Laat je kinderen weten en voelen dat je van hen houdt. Ik heb gemerkt dat ik het makkelijkste nieuwe kennissen en vrienden vond bij het doen van allerlei activiteiten, zoals wandelen in verenigingsverban tijdens vrijwilligerswerk en bij een hobbyclub.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts