vrijdag 30 september 2016

Zere benen overgang

Er zijn zelfs schattingen dat het opgaat voor zo’n van alle vrouwen in de menopauze. Ik ben en heb een overgangstest gedaan, twee testen en allebei positief ,dus wel in de overgang ! Jij bent tien jaar ouder, natuurlijk kun je dan in de overgang zijn! En pijn in benen , ja, dat hoor ik heel veel, ik heb het zelf meer in handen en voeten en dat kan stekend zeer doen! Na de menopauze is de laag kraakbeen blijvend dunner, de smering minder en zijn de gewrichtsvlakken veranderd van vorm. Magnesiuredder voor de nacht.


Zere benen overgang

Zoals ik jaren geleden verbaasd was over het totale gebrek aan informatie en voorlichting over miskramen (en hoe ontzettend pijnlijk die kunnen zijn), ben ik nu, een aantal jaartjes later, minstens zo verbaasd over het gebrek aan goede informatie over de overgang. Hallo, ik Zit midden in de overgang en heb diverse klachten. Een van de vervelendste klachten die ik heb zijn pijnlijke benen.


Ik heb het niet iedere dag of ieder moment. Het zou best kunnen dat dit met de overgang te maken heeft. Het gevolg is zware en pijnlijke benen.


De aders in de benen vervoeren het lichaamsvocht van het hart door heel het lichaam, en weer terug naar het hart. Pijn in de benen bij zwangere vrouwen wordt best geval per geval bekeken door de arts, die bij de behandeling van de pijn rekening houdt met de specifieke toestand van vrouw én kind. Behandeling pijnlijke benen Bloedverdunners De ernstige oorzaken van zere benen , zoals een bloedklonter, vereisen dringende medische hulp. Jeukende benen in de overgang.


Ook jeukende benen in de overgang komen overigens vaak voor. Door de oestrogeendaling drogen je slijmvliezen (ogen, mon huid) uit en kan je huid erg ‘trekkerig’ en droog aanvoelen. Dit kan enorme jeuk geven. Heb jij eerder last van zere benen door de overgang ? Dan lees je hier hoe dat komt en wat je er aan.


Zere benen overgang

Zere benen door de overgang is eigenlijk een atypische klacht. Je kan spierpijnen of krampen in je benen hebben, restless legs (onrustige benen, vooral ‘s nachts) of zware, vermoeide benen. Het is een periode in je leven waar elke vrouw doorheen moet. Er zijn wel verschillende adviezen en ook enkele geneesmiddelen die ervoor zorgen dat je minder last hebt van de symptomen die bij de overgang horen.


Een hormonale disbalans kan veel fysieke en mentale klachten geven, bijvoorbeeld zware, vermoeide benen. Zo kun je onder invloed van hormonen tijdens de menstruatie, de ovulatie en de overgang last hebben van je benen. Ook tijdens de zwangerschap (met name in het begin) kunnen je benen het zwaar te verduren hebben.


Pijn in de benen , zware en vermoeide benen kunnen het gevolg zijn van een slechte bloedcirculatie vanuit de voeten en onderbenen. Deze slechte bloedcirculatie kan op zijn beurt veroorzaakt worden door langdurig rechtstaan, waardoor het bloed voortdurend tegen de zwaartekracht naar boven gepompt moet worden. Bij onrustige benen helpt het om een stuk sunlight zeep tussen matras en onderlaken te leggen. Het heeft bij mij bijna maanden geduurd voor het hielp maar ik ben nu voor procent van de klachten af. Tintelingen in handen en voeten: wat wil je lichaam je vertellen?


Toch zijn er nogal wat vrouwen die ermee te maken krijgen tijden de (post)menopauze. Zware, vermoeide benen heeft iedereen wel eens. Een staand beroep, zwangerschap of hele dag lopen eist zijn tol. Wanneer zware, vermoeide benen vaker voorkomen, kan het een gevolg zijn van een slechte bloedcirculatie.


Zere benen overgang

En dan is het een ander verhaal. Oorzaken van zware benen. Vrouwen hebben er vaker last van dan mannen. Wanneer ik mijn benen hoog leg, er in knijp of laat masseren, of mijn benen over de bedrand laat hangen dit de pijn verlicht en ik mijn benen pas kan ontspannen.


Het voelt alsof in mijn been mijn spieren bewegen ofzo terwijl ik stil zit of lig. Soms voel ik mijn benen ook kloppen dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts