donderdag 8 september 2016

Opgejaagd gevoel overgang wat te doen

Wat kun je doen om je minder opgejaagd te voelen? Als je bewust bent van wat bij jou voor een opgejaagd gevoel zorgt kun je hier in je dagelijks leven rekening mee houden. Ikzelf word erg onrustig als ik meer dan drie koppen koffie per dag drink, bovendien kan ik dan slechter slapen, waardoor ik de dag erna suf wakker wordt. Opgejaagd en onrustig gevoel.


Opgejaagd gevoel overgang wat te doen

Een opgejaagd gevoel is iets heel anders dan gewoon drukte. Daarbij vlieg je weliswaar ook van hot naar her, maar er zit in ieder geval een duidelijk einde aan. Drukte is weer over op het moment dat alles afgehandeld is. Een onrustig gevoel is dat meestal juist niet.


Een veel gehoorde klacht tijdens de overgang , innerlijke onrust. Het is soms lastig te omschrijven. De vrouwen op onze consulten omschrijven het als een groot onbehagen.


Het gevoel dat je iets moet maar je weet niet wat. Je bent gespannen en weet soms niet eens waarom. Heb je vaak een zenuwachtig, nerveus of onrustig gevoel ? Rusteloosheid is een kwaal die echt bij deze tijd hoort. Het heeft verschillende redenen.


Ben je een veertig- of vijftig plusser en heb je last van stress of een opgejaagd gevoel ? Niet vreemd: het is een bekend verschijnsel bij vrouwen in de overgang. Je voelt je gespannen en het lukt niet meer om te ontspannen. Zet alles wat er moet gebeuren op een rij. Maak een to do-lijst en zorg dat je alle taken opdeelt in behapbare onderdelen.


Opgejaagd gevoel overgang wat te doen

Als je veel te doen hebt, blijf je misschien tot laat op de avond druk, waarna je drie kwartier piekerend in bed ligt. Wees een beetje streng voor jezelf en probeer op tijd naar bed te gaan. Wat is het, wat is de oorzaak, en wat kan je eraan doen ? Allemaal vragen die een antwoord verdienen – en dat biedt het volgende overzicht dan ook.


Heb je veel last van een opgejaagd gevoel of gejaagdheid en ben je bang zodoende in een burnout te belanden? Ik ken mezelf soms niet meer. Echter, het meest last heb ik van dat vreselijk opgejaagde gevoel. Alsof ik voor een groot examen sta.


Ik lees dat het erbij hoort en dat jullie daar bijna allemaal last van hebben. Is er iets wat ik kan doen om dat te verminderen? Ik vind het nog te vroeg om te gaan dokteren. Om je overgangsvermoeidheid te bestrijden, kun je je toevlucht nemen in medicijnen.


Alleen pakken die doorgaans alleen de symptomen van fysieke en mentale vermoeidheid aan. Nog afgezien van de bijwerkingen. Er zijn andere manieren om deze nieuwe levensfase positief te doorstaan. Ik heb ontzettend veel last van hartkloppingen heb een tijdje bij de cardioog gelopen maar die konden niks vinden,tot een vriendin me zei dat ik misschien wel in de overgang ben.


En daar zit ook de relatie met dit veranderd gevoel. De daling van het oestrogeen heeft effect op dát deel van de hersenen waar onze emoties worden geregeld. Naarmate dit heftiger verloopt, kun je daar meer last van hebben. Onze emotie is een complex gebeuren. Hoe lang duurt de overgang ? En wat kun je allemaal tegen overgangsklachten doen ? In dit artikel geef ik jou hier antwoord op en help ik jou om je overgangsklachten te verminderen.


Iedereen kent wel een vrouw die in de overgang is. Of misschien ben je zelf wel in deze levensfase beland. Ik lig vaak uren wakker of wordt steeds wakker.


Ook heb ik een opgejaagd en zenuwachtig gevoel en heb ik vaak hoofdpijn. Ik slik al bijna een jaar clonidine maar dit lijkt ook niet meer echt te helpen of zou het zonder nog erger zijn? In de overgangsjaren, ongeveer na je 40e, kunnen vrouwen last krijgen van hartkloppingen dat wil zeggen dat je hart sneller gaat slaan en je kunt je opgejaagd voelen.


Je krijgt het vaak wat warmer of nog erger, een zweetaanval ( opvlieger) Wat je in dat geval kan doen : Luister naar de signalen van je. Houd in de achterhoofd dat je niet iedereen tevreden kunt houden, laat de verwachtingen die anderen hebben voor wat ze zijn. Zorg dat je zelf tevreden bent en dat je je goed voelt. Door te doen wat past bij je gevoel , zorg je voor meer rust en ruimte in je hoofd.


Dat kan ervoor zorgen dat je je minder opgejaagd voelt. Zelf heb ik het vermoeden van wel. Je hoeft er verder niets aan te doen mits de cyclus zich binnen enkele weken of maanden weer herstelt. Wat kan ik doen om van mijn onrust af te komen?


De laatste tijd voel ik me vaak opgejaagd , opgefokt, nerveus en onrustig. Ik heb geen flauw idee waar dit door komt en het begint behoorlijk irritant te worden, omdat het me verhindert mijn bezigheden - werk, studie, hobby. En het lijkt alsof je nergens meer mee opschiet. Bah, ik baal er ook zo van. En soms die huilbuien ineens, die overvallen je zomaar.


Opgejaagd gevoel overgang wat te doen

Lastige tij die overgang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts