donderdag 24 oktober 2019

Waarom blijft iemand in je hoofd zitten

Maar soms kom je een man tegen waarbij dingen eindigen zonder een echt einde. En dat blijft je voor altijd achtervolgen. In de meeste gevallen ontmoet je iemand , word je verlief krijg je een relatie of koelt de liefde al snel af. Wat als je hem maar niet uit je hoofd kunt krijgen?


Waarom blijft iemand in je hoofd zitten

Wat is dat toch dat hoe harder je je best doet, hoe meer je aan hem denkt? Soms ontmoet je iemand die je gelijk raakt. Iemand die je bij blijft , iemand die in je gedachtes en systeem lijkt te leven.


Maar toch blijft het ergens in mijn hoofd zitten. Vooral die herinneringen aan die mooie momenten met haar. Hoe komt het dat je hoofd vol zit?


Jouw hoofd zit vol met gedachten, aannames en interpretaties die het jou mogelijk maken om jouw huidige gedrag in stand te houden. Welke gedachten, aannames en interpretaties dat zijn, verschillen per persoon. Je hebt die gedachten, aannames en interpretaties omdat ze vroeger wel nuttig waren. Je blijft je weg bij het verhaal dat er bij hoort. Voel je lichaam en de emotie en meer niet, geef geen betekenis aan wat je voelt.


Als je dat regelmatig doet, dan zal je merken dat je weer thuis komt in je lichaam en dat je niet naar je hoofd hoeft om een oplossing te vinden. Ten eerste zul je merken dat je hersenen niet zo positief zijn. Als je veel nadenkt, zul je automatisch gaan piekeren. Veel in je hoofd zitten is op zich geen probleem, het gaat er om wat je doet in je hoofd. En wat je doet, is je regelmatig zorgen maken.


Waarom blijft iemand in je hoofd zitten

This feature is not available right now. Please try again later. Het is misschien niet verrassend dat hoe meer je naar een nummer luistert, hoe waarschijnlijker het is dat het op een bepaald moment in je hersenen blijft hangen.


Verder is gebleken dat mensen met obsessieve compulsieve stoornis meer geneigd zijn om liedjes in hun hoofd te laten zitten. Heb het er al met een vriendin over gehad en ik kom er niet uit of ik hem mis of gewoon een jongen. Maar waarom blijft hij zo in mijn hoofd ? Als ik iets leuks ben gaan doen en ik kom thuis dan ga ik weer aan hem denken.


Soms zit je hoofd vol met zaken die je er niet zo eenvoudig uit kunt ‘schrijven’. Wanneer iemand in je familie ernstig ziek is of wanneer je kind problemen heeft op school bijvoorbeeld. Maar ook wanneer je je hoofd al leger hebt gekregen met de vorige methodes is het slim om afleiding te zoeken.


Als een liedje in je hoofd blijft zitten : de oorwurm Niets is zo irritant als een liedje dat zich eindeloos blijft afspelen in je hoofd : de meeste mensen hebben daar wel eens last van. Vooral als het een liedje is waar je helemaal niet van houdt. Dit verschijnsel wordt een muzikale oorwurm genoem en er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Waarom blijft hij in mijn hoofd rondspoken? Dit was een hele mooie vraag waar ik niet meteen een antwoord op had.


Ik ging het uitzoeken en vond op het web een aantal manieren om irritante liedjes in je hoofd kwijt te raken. Het komt vaak voor dat een liedje ongewild op de repeat-stand in iemands hoofd wordt afgespeeld. Veel mannen zitten veel te veel in hun hoofd. Ze over analyseren situaties dusdanig, dat ze moeite hebben met duidelijk zijn over hun gevoelens. Als je dus te maken hebt met zo’n man, blijft het lastig te bepalen of hij je leuk vindt.


Gelukkig is er een bepaalde taal die we allemaal ‘spreken’ maar zelden begrijpen… Lichaamstaal. Ben jij ook zo iemand die steeds maar weer een foute man tegenkomt? Denk jij ook, waarom overkomt mij dit steeds?


Waarom blijft iemand in je hoofd zitten

Wil je weten hoe je de foute man herkent? Door jarenlange ervaringen met het bovenstaande heb ik hier het antwoord voor je. Die gesprekken in mijn hoofd zijn nooit leuk en vaak om te oefenen hoe ik me het beste kan gaan verdedigen. Ik weet dat het doemgedachten zijn en kan ze als zodanig stoppen, maar ik zit nu in een periode dat ze toch ontstaan.


Probeer jij ook soms om met je hoofd een verklaring te zoeken waarom iets niet loopt zoals je wil of waarom je je niet goed voelt. Heb je misschien iets verkeerd gegeten? Komt het omwille van wat iemand je gezegd heeft?


Is het de invloed van de maan- of je menstruatiecyclus? Is het een herinnering aan iets dat in het verleden gebeurd is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts