vrijdag 31 maart 2017

Ik stuur je of jou

In het geschreven Nederlands is het onderscheid wél belangrijk en moet je nauwkeurig de spellingsregels toepassen. JOUW Je schrijft een ‘w’ als je ‘ jou ’ combineert met een substantief. Twijfelt u tussen jou en jouw, dan kunt u de vormen het best vervangen door u en uw.


Ik zal licht brengen in de duisternis en ik stuur jou naar het schavot. Ik heb het jou gegeven. Ik stuur jou de rekening. Gijs zag jou gisteren in de stad. Is dat van jou of van haar?


Dat ga ik meteen voor jou doen. De door jou gestelde vraag komt aan de orde. Vertalingen in context van Hierbij stuur ik in Nederlands-Engels van Reverso Context: Hierbij stuur ik u een kopie van het ontvangstbewijs van Giulio Carlentini. Salvo Montalbano het bedrag waar over u mij aansprak, heeft gegeven.


Ik stuur je of jou

Brievenbus Licht, ik stuur je Lichttekeningen via de post. Altaar Lichtjes FEEST, licht verbindingen op houten blokjes om neer te zetten. Dat viel aanvankelijk mee tot ik de volgende zin intikte:Vergeet JOU niet te informeren bij JOUW bank. Ik denk dat het grammatikaal juist is maar het klinkt wel raar.


Het gaat om die jou. Contextual translation of hierbij stuur ik jou into English. Human translations with examples: and dance,, do i know you, i am an islan so if i were you. Hij is nog steeds te koop, maar wees er snel bij, want er liggen er nog maar een paar in de winkels.


Hij krijgt opdracht zijn volk weg te leiden uit slavernij. De bijbelse oproep tot bevrijding van alle mensen gaat steeds uit naar de enkeling. Ieder afzonderlijk worden we opgeroepen om een tegenbeweging op gang te brengen. Stuur mij een SMS- je dat je van me houdt, vier kleine woordjes mooi op een rij. God heeft de vernedering van het volk gezien en de jammerklachten gehoord.


Daar moet een eind aan komen, vindt God. Dat wil zeggen, hij stuurt Mozes. Dit lied is tenslotte openbaar nationaal kunstbezit en vooral in dit jaargetijde een populaire klassieke Hollandsche meezinger.


Heel eigenwijs dacht ik dat deze bladmuziek al heel lang op dit blog stond. Maar woorden zijn slechts woorden, je bleef me toch niet trouw. Van de aarde tot de maan, waar mijn sms- je ook naar toe zal gaan. Ik gooi mijn duif hoog in de lucht en alle jagers zullen denken, dat het de zon is. Geef dat boek maar aan iemand zoals ik.


Vaak kun je mij vervangen door me: Hij geeft mij een boek. Dat doe je niet als het woord mij een belangrijke klemtoon krijgt: Die jas is van mij. Kussen, liplezen met gesloten ogen.


Ik stuur je of jou

Als een druppel water een kus was, gaf ik jou de zee. Hop-paardje-hop, ik stuur je in galop. Groet van je tante Ina. Als je een traan was, zou ik nooit huilen. In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met kaarten maken.


Ik ben DT-lid van het team van CAS on Friday. Natuurlijk hoop ik dat je wat inspiratie kunt vinden op mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts