dinsdag 16 juni 2015

Telefoonnummer blokkeren vaste lijn proximus

Telefoonnummer blokkeren vaste lijn proximus

Het is gratis voor uw gsm-nummer, maar u betaalt € 33. Wordt u bedreig gestalkt of gepest? Blokkeer het nummer via uw gsm. Helaas kunnen noch Proximus (of een andere operator) noch de ombudsman Telecom zomaar een buitenlands nummer blokkeren. Je hebt zeer waarschijnlijk te maken met een call center.


Neem niet op en bel zeker niet terug. Hun oproepnummer veranderen is niet te doen na jaar. Proximus wilt er niet van weten om alle inkomende privé nummers te weren. Mijn pa vraagt zich af of dit bij Telenet wel mogelijk zou zijn.


Mocht dit zo zijn heeft Telenet meteen weer een Wigo pakket extra verkocht, want dan gaat de vaste lijn meteen in handen van Telenet. Volg daarna de instructies. Je kan de oproepen zelf blokkeren. Niet zeker of je die optie hebt?


Vraag het eens na bij de verkoper van je toestel. Dan kan je dat nummer zelf blokkeren. Het vaste nummer van uw laatste beller kunt u achterhalen met Ken-Je-Beller (als het een gekend nummer is). Hoe kan ik binnenkomend telefoonnummer blokkeren.


Raadpleeg daarvoor de handleiding van uw toestel of vraag aan uw telefoonprovider wat de mogelijkheden zijn. U kunt ook zelf kiezen of uw gegevens al dan niet vermeld. Als ik vanuit het buitenland gebeld wordt op mijn vaste Telenet lijn , betaal ik dan mee aan dat gesprek? Het is voor het eerst dat ik vanuit het buitenland gebeld wordt en kan dus niet nakijken op mijn vorige uittreksels. Waarom ik bovenstaande vraag stel zal na mijn verhaal duidelijk worden.


Wil je inkomende gesprekken blokkeren ? Dat kan alleen voor anonieme nummers. Inkomende gesprekken van buitenlandse telefoonnummers blokkeren is helaas niet mogelijk. Word je telefonisch lastiggevallen? Ik dacht ook dat het via gerechtelijke weg mogelijk was een nummer te laten blokkeren , maar dan gebruikt die ex gewoon een nieuwe prepaid en komt zo kan je bezig blijven met nummers te laten blokkeren.


Redelijk logisch dus dat ze hier niet zomaar op in gaan. Uitgaande nummers blokkeren. Je kunt bepaalde groepen telefoonnummers blokkeren. Bel je naar een geblokkeerd nummer dan ontvang je een gesproken boodschap.


Telefoonnummer blokkeren vaste lijn proximus

Bel je via oude telefoonaansluiting met een telefoonstekker met vier pinnen (PSTN), dan is het niet mogelijk om uitgaande nummers te blokkeren. Nummer blokkeren is gratis. Helaas kan KPN geen inkomende nummers blokkeren , sommige telefoontoestellen kunnen dit echter wel, dat hangt van het type toestel af.


Op onze website vind je een pagina met tips en hulp bij telefonische overlast. Hier lees je onder meer waar je overlast kan melden, wat hiermee gebeurt en hoe je in uiterste gevallen een telefoonnummer kan wijzigen. Vanop uw vaste telefoontoestel nummers blokkeren , kan alleen via toestellen die een blokkeringsfunctie hebben. Alleen binnenlandse nummers kunt u achterhalen via de Ombudsman, maar ook dan waarschuwt Telenet dat de ombudsman geen nummers kan blokkeren.


In de strijd tegen belfraude, stalking en bedreigingen wil minister van Telecom Alexander de Croo (Open Vld) een wetswijziging doorvoeren. Die moet het mogelijk maken ongewenste telefoonnummers te. Vaste lijn oproepen doorschakelen bij Proximus is alleen beschikbaar met de betaalde optie Oproepdoorschakeling. Het is dan mogelijk oproepen op uw vaste lijn door te schakelen. Ik heb vaste telefonie van Ziggo.


Nu wordt ik elke dag gebeld door een bedrijf welke volgens de beller in de USA zit. Ik wordt elke dag rond 18. Telefoonnummer blokkeren - welke mogelijkheden zijn er?


Er kunnen meerdere redenen zijn om een telefoonnummer te willen blokkeren. Het kan voorkomen dat u ongewenst veelvuldig wordt gebeld door iemand met een bepaald nummer. Maar het blokkeren van een nummer kan ook heel goed een preventieve actie zijn ter voorkoming van hoge telefoonkosten.


Oplichters aan de lijn ! Campagne van FOD Economie in samenwerking met DNCM, Contactcentres.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts