vrijdag 19 juli 2019

Wanneer zoen je iemand op de mond

En een zoen is niet iets waar je moeilijk over moet gaan zitten doen als je iemand leuk vindt. Dat hoort er dan bij en het moment is niet te plannen. Je zult het ook gewoon vanzelf merken. En misschien geeft zij wel eerst de voorzet dat ze dichterbij je komt.


Dan weet je het zeker dat het kan, is zij wat terughoudender dan laat jij het merken. Maak je bedoelingen duidelijk. Als je iemand op de wang wilt kussen die je bedoelingen mogelijk verkeerd begrijpt, maak dan duidelijk dat je niet voor de mond gaat door je hoofd naar opzij af te wenden voordat je kust. Probeer in het midden van de wang te kussen zodat het niet in meer romantische gebieden als het oor of de mond in de buurt komt.


Met mijn ouders heb ik best lichamelijk contact (even over elkaars rug wrijven, een knuffel als we elkaar zien, gearmd over straat lopen), maar vroeger bij ons thuis werd er niet op de mond gekust. Niet dat ik me herinner in elk geval. Ik denk ook dat ik zoon (nu maanden) zal leren dat je mensen op hun wang een kus geeft en alleen iemand op.


Wanneer zoen je iemand op de mond

Hij geeft je een kus op de wang en loopt weg. Hij blijft braafjes voor je staan en kijkt je hoopvol aan. In het eerste geval heeft een man ( op dat moment) geen interesse om met je te zoenen. Maar wanneer hij voor je blijft staan en dus eigenlijk wacht totdat er wat gaat gebeuren, dan is dat een overduidelijk signaal dat hij met je wil zoenen. Helemaal wanneer jullie nog in de prille date-fase zitten, dan is dit positief en welkom nieuws.


De kans dat het doorgroeit naar meer? Daar kan je zeker op rekenen. Koppels kussen elkaar ook vaak op de mond. Een kus vol op de mond , maar wel met de lippen gesloten, zie je vaak bij stellen die al een tijdje samen zijn.


Pakt hij daarentegen je hoofd vast en laat hij de kus iets langer aanhouden, dan heeft hij je duidelijk gemist en is hij dolblij je een dikke smakkerd te kunnen geven. Bovendien voelt het niet lekker wanneer je je mond verstijft. Wanneer je ontspannen bent voelt het zacht aan. Let op hoe ze daar op reageert.


Ik lees je berichtje echt met open mond. Vind het belachelijk dat de leidsters vragen om een kusje en dan ook nog op de mond. Ik werk zelf op een kdv en bij ons is het absoluut niet zo dat we vragen om een kus. Sommige kinderen willen zelf een kusje geven, dat is natuurlijk goe maar wij zullen er nooit om vragen en het ook niet ongevraagd doen.


Wanneer zoen je iemand op de mond

Waarschijnlijk spookte het al heel de avond door je hoofd: wanneer zoen je iemand ? Zouden we nu dan eindelijk gaan zoenen? Vraag jij je continu af. Labello, stift of verwarm die lippen maar alvast op. De zuigzoen Hierbij zuig je hard op de huid van je partner. Dit kan in de nek, op de buik of op een andere plek op het lichaam.


Doordat het bloed naar boven wordt gezogen, ontstaat er een rode plek op de huid. Toen ik wat jonger was zoende we met vriendinnen wel eens op de mond na wat drankjes. Mannen-vrienden die mij ooit op de mond gezoend hebben, hebben dat altijd met bijbedoelingen gedaan. En om het af te maken: “Mama en papa kussen elkaar op de mond , dat maakt het voor een kind verwarrend als papa en mama dat ook met hem of haar doen. Andere artsen geven aan dat dit onzin is.


Net als dat borstvoeding niet seksueel beladen is, is een kus geven op de mond van je kind dat ook niet. Echter, de kans dat je faalt is juist het grootst wanneer je niet de moed kan opbrengen om een vrouw te kussen. Want wanneer jij geen initiatief neemt en geen actie onderneemt, neemt de kans zienderogen toe, dat de vrouw op enig moment gaat twijfelen.


Als je te agressief of ruw bent, dan zal je partner verkeerde signalen oppikken. De zoen zal te geforceerd voelen. Hier zijn wat dingen die je moet vermijden als jullie voor het eerst zoenen: Tongzoenen.


Steek niet gelijk je tong in de mond van je partner. Laat niet meteen overal speeksel achter. Het betekent in ieder geval dat je belangrijk bent voor diegene. Het snelle kusje op de mond is onschuldig, maar betekent wel dat iemand je écht zou willen zoenen. Denk dus niet dat iemand je op deze manier zoent omdat hij of zij je niet wilt.


Maar bij mij niet, zelfs niet op de wang. Alleen als we jarig zijn, of geslaagd o. Zelfs mijn moeder geef ik geen kus op de mond. En sinds de laatste tijd ook niet meer op de wang, helemaal niet dus.


Maar dat komt omdat we niet echt een goede band hebben, soms baal ik er. Seksuologe Astrid Kremers geeft tips! Dat komt doordat de vraag eigenlijk best ingewikkeld is, en je hem niet simpelweg met “ja” of “nee” kan beantwoorden. Dat is dan ook precies de reden dat ik dit artikel schrijf.


Welke smoesjes hebben ze dan ? Hoe doen ze hun huiswerk? Welk strafwerk vinden ze erg? Waarom worden ze eruit gestuurd? Er wordt veel gelachen en gehuild in de.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts