maandag 1 juli 2019

Messenger bericht geleverd maar niet gelezen

Het is alweer een tijd geleden dat WhatsApp de blauwe vinkjes introduceerde. Niet iedereen was hier even blij mee en om die reden werd het later mogelijk om de blauwe vinkjes uit te zetten. Dit wordt weergegeven dankzij bolletjes bij de berichten. In deze tip lees je wat elk bolletje betekent.


Bij Messenger stuur ik een bericht maar blijft op verzonden staan. De persoon komt wel online enz. Enkel wanneer ik bv even op telefoneren druk, worden de berichten afgeleverd.


Weet iemand hoe dit komt of wat de oorzaak is? Maar wat André zegt kan wel eens kloppen. Marly: bij de uitleg van de icoontjes staat het grijze vinkje niet bij. Hopenlijk komt er nog een gouden tip binnen en anders zal ik maar (tijdelijk) een paar wildvreemden uitnodigen om vriend te worden.


Een officiële manier om die functie af te zetten bij de app-instellingen is er niet , maar er. Een wit rondje met een v, in plaats van een blauw bolletje. Nu ken ik de betekenis van de rondjes: Vorige berichten van een paar dagen daarvoor kwamen vrijwel direct aan en werden ook meteen gelezen en beantwoord. Heb het nog even getest en mijn man krijgt een melding dat er er een bericht is maar ik zie nergens bij mij staan verzonden om.


En verzenden is wat anders afgeleverd. En gelezen is als ie hem echt heeft geopen dat zie ik wel. Anders dan WhatsApp en de gewraakte ‘blauwe vinkjes’ gaat het niet om een nieuwe functie, maar verschijnt er nu een bolletje met de profielfoto van je gesprekspartner wanneer hij of zij je bericht heeft gelezen. Als iemand waarmee ik geen vrienden ben op facebook maar wel al een heel gesprek mee heb gehad mij een berichtverzoek stuurt op messenger omdat ik diegene niet meer wil spreken en dus in de verzoek optie Heb gezet, wat de status precies zichtbaar is voor een volgend bericht.


Messenger bericht geleverd maar niet gelezen

Geleverd (wit rondje vinkje) of ontvangen (blauw rondje vinkje) dus. Als status staat er een halve dag later nog steeds dat het bericht alleen maar verzonden is en niet geleverd. Elke keer als diegene mijn bericht had gelezen zag ik een vinkje met het daarbij behorende tijdstip waarop het bericht gelezen was. Niet permanent verwijderen dus, maar deactiveren.


Eens je dat gedaan hebt, open je Messenger via de mobiele app (dus niet via Messenger.com). Je kunt het niet meer het geprek niet meer bekijken. Als de persoon je chatbericht heeft gezien, wordt het gemarkeerd als gezien. Waarom levert FB messenger mijn berichten niet af? Deze personen heb ik niet als vrienden in mijn lijst en ook heb ik geen gezamelijke vrienden met deze personen.


Het bovenstaande zorgt er ook voor dat er geen melding ‘Laatst actief’ meer onder jouw naam verschijnt in het chatvenster. De ander kan dus niet meer zien op welk tijdstip je Messenger voor het laatst gebruikte. En ook hiervoor geldt dat dat andersom hetzelfde is. Stuur je vrienden gratis een bericht , bel ze of voer videogesprekken met je huidige data-abonnement.


Bereik vrienden op hun telefoon en op internet, zodat ze nooit meer een chatbericht van je missen. Zie wie je chatbericht heeft bekeken en wie niet. Ik wil gewoon privéberichten kunnen sturen via facebook naar iedereen, niet alleen naar mensen met messenger. Bovendien kan een bericht zich na ontvangst vanzelf. Ik heb al verschillende sites o. Deze zullen op zondag november worden rondgebracht.


Zondag november worden de inschrijvingen voor de ontbijtmanden om 23ugesloten. Wat ik al raar vind is dat je producten aanbied en deze niet eens op voorraad hebt. Gevolg is dat het bericht als gelezen wordt gemarkeerd omdat het een fractie van een seconde in beeld geweest is zonder dat ik het gezien c. Deze brieven die S, D en R omvatten, staan voor Sent, geleverd en lezen. Als iemand je heeft geblokkeerd op Kik, wordt uw bericht verzonden en afgelever maar het zal niet worden gelezen. Op het pictogram bericht , kunt u alleen in een positie om te zien letter S en maar niet letter R. Helaas was bij verwarming het boven rooster niet mee geleverd maar dit zou alsnog komen als meneer terug kwam om de installatie na te checken.


Meneer zei na de bouwvak langs te komen. Tot nu toe zag je alleen grijze vinkjes. Een grijs vinkje betekende dat het bericht afgeleverd was op de server en twee vinkjes betekende dat het bericht afgeleverd was op het toestel van de ontvanger.


Messenger bericht geleverd maar niet gelezen

Het blauwe vinkje laat aan de verzender weten dat het bericht is gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts