donderdag 30 juli 2020

Wat doen gevangenen de hele dag

Ik vraag me dat weleens af, en wil dat niet uitvinden door daar opgesloten te worden. Nou, dat verschilt per apensoort! Dierverzorger Tijs legt het je uit in dit filmpje. Muziek: Inner Light van Kevin MacLeod is gelicentieerd onder een Creative Commons Att.


Wat doen gevangenen de hele dag

Dit staat in een zogenaamd dagprogramma. Luchten betekent dat de gevangenen in de buitenlucht komen. De gevangenen lopen of zitten dan op een binnenplaats met een hek en een hoge muur omheen.


Wat dieren de hele dag doen is een mooi groot boek vol met kleurrijke tekeningen. In dit boek ga je mee op ontdekkingsreis en kom je te weten wat dieren de hele dag doen. Over elke leefomgeving wordt een stukje verteld en zie je alle dieren op een mooie kleurrijke prent.


Wat doen gevangenen de hele dag

De school is om vier uur afgelopen. Het huiswerk is dan al gedaan, wabt dat gebeurt in de klas. Toch mogen de jongeren nog steeds niet doen wat ze willen. Soms moeten ze de huiskamer of de tuin schoonmaken. Natuurlijk is er ook wel een pauze.


Dan gaan de jongeren bijvoorbeeld luchten. Dat betekent dat ze naar. De gedetineerden verliezen niet alleen hun vrijhei werk en sociaal leven, maar vaak ook hun eigenwaarde en toekomstperspectief. Ze beslissen vaak zelf niet meer welke kleren ze dragen, wat ze eten en wat ze doen.


Ze leven op een kleine cel waar ze vaak uur per dag op doorbrengen en zijn voor alles afhankelijk van toestemmingen van de directie. Zowiezo hoe mensen t volhouden om de hele dag te staan of zelfs fysiek de hele dag bezig te zijn. Ik heb een uitdagende kantoorbaan en hoewel ik de hele dag zit (excl wandeling naar de printer of koffie) kan ik echt moe zijn na een drukke week. Hoe moeten meubelbezorgers, boeren of stratenmakers zich welnie voelen. In de zomer is mijn kat dag en nacht buiten.


Maar in de winter zie ik hem niets anders doen dan slapen. Hij heeft meer speelgoed dan menig kin maar is allemaal niet interessant. In de laatste aflevering van zijn reportages uit Guantánamo Bay ziet Arnon Grunberg wat de gevangenen eten en barbecuet hij met hun advocaten, maar met de gevangenen praten mag hij niet. Ook gevangenen hebben talent! Er wordt vaak een beeld geschetst dat gevangenen zich elke dag maar weer rot zitten te vervelen in hun cel.


Volgens sommigen natuurlijk ook meer dan terecht, maar er zijn ook mensen die de gevangenen wat te doen geven. Wat doen rijke mensen de hele dag ? Op zoek naar leuke date ideeën maar heb je geen idee wat te doen met je lief of tijdens je (eerste) date? Dan ben je hier aan het juiste adres!


We hebben de leukste ideeën voor een date of een. Simpel uitleggen dat sommige daders doordeweeks hele normale banen hebben en ‘s avonds soms liefdevol in een doorsnee gezin worden opgenomen, volstaat niet. Misschien worden zaken ietsje anders als je weet wat daders nu eigenlijk doen (of deden) voor de kost. De ene hond wil vaak een dutje doen , de andere wil spelen. Als je de hele dag druk bent en je gestrest voelt, dan zorgt je lichaam ervoor dat het de hele dag klaar voor actie en maakt daarvoor meer van de stresshormonen adrenaline en cortisol aan.


Wat doen gevangenen de hele dag

En om aan die energie te komen, maakt je lichaam dat je je hongerig voelt. Wat ik de hele dag doe: enorm veel bezig zijn met de baby, heel veel internetten en lezen (in stukjes), koken, koffie drinken met vriendinnen, lekker met de baby de stad in, met beide kinderen naar de speeltuin. Ik geniet me suf van mijn verlof. Helaas moet ik maandag weer beginnen.


Gedetineerden kunnen niet elke dag kiezen of ze aardappel of rijst, wit brood of bruin brood willen. Vanmorgen ben ik maar begonnen met het schoonmaken van al het speelgoed van de kinderen. Ik weet gewoon echt niet wat ik anders moet doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts