dinsdag 24 december 2019

Wat kan ik maken met verse munt

De thee kan ook goed dienen om een compres mee te maken bij hoofdpijn. Als je een zieke gaat bezoeken doe dan wat munttakjes door het boeketje bloemen dat je meebrengt. De geur doet iemand goed.


Was een bosje pepermunt, doe ze in een pan met water en laat ½ uur pruttelen. Vermeng ½ ltr van dit sap met3g. Zeef dan door een doek.


Want je kan het voor de thee gebruiken, en in de salade, maar je kan het voor nog veel meer gebruiken. Vandaag zet ik eens op een rijtje wat je nog meer zou kunnen doen met munt ! Zelfs voor beauty gerelateerde dingen! De tijd voor voetenbadjes is weer. X wat te doen met verse munt.


Wat zouden we zonder moeten? En dat is nog niet alles. IJsblokjes toevoegen en even in de koelkast zetten tot je het wil gebruiken.


Ik ben fan van munt (of mint, hoe je het maar wilt noemen), vooral omdat je er dus zoveel mee kan. Als je je dan een glaasje uitschenkt kan je eventueel nog extra munt en enkele ijsblokjes toevoegen als die in de grote kan ondertussen al gesmolten zijn. Om het extra lekker te maken , eet je de frozen yogurt met verse ananas.


Yoghurtijs met verse munt Muntsiroop in de maak. Muntijs met chocola is misschien wel mijn lievelingsijs. In veel buitenlanden struikel je erover, maar hier zie ik het zelden. Ik heb ook nooit hard gezocht, want ik kan best zonder extra manieren om mijn broeken strak te. Als de muntplant al wat ouders is, kan je het ook in kleinere stukken knippen, afspoelen, en met wat warm water kapot malen met een staafmixer of blender.


Vervolgens kokend water erop gieten, even laten staan met af en toe roeren, en overgieten in een theepot met een zeefje. Je krijgt dan een groene substantie, die erg lekker ruikt en smaakt. Wie weet wat ik kan doen met -veel- verse munt ? Muntthee maken is heerlijk, maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. Dus niet gewoon een receptje waar ik 1-eetlepels verse munt bij nodig heb, maar iets waarbij ik van mijn overschot af kom. Wat ik zo leuk vind aan deze thee, is dat hij heel gezond is.


Munt woekert nogal, dus je kunt voor een paar euro de hele zomer door verse muntthee drinken. En een extra voordeel: toegevoegde kruiden brengen vaak weer hun eigen gezondheidsvoordelen met zich mee. Natuurlijk kun je verse munt vaak gewoon bij de supermarkt kopen. Waarom muntthee zo goed voor je is, lees je in dit.


Maar als je een beetje ruimte in je tuin of vensterbank overhebt, kan het ook erg de moeite waard zijn om zelf een muntstruik te kweken. Van gedroogde munt heb je minder nodig dan van verse munt voor een kopje thee. Dat komt omdat water de smaakstoffen van gedroogde bladeren beter opneemt dan van verse bladeren. Als je een theezakje met muntblaadjes minuten laat trekken, smaakt het veel sterker naar munt dan wanneer je kwa gewicht veel meer verse munt in een theepot stopt.


Ontdek de talrijke recepten met munt hier. Bewaring Let erop dat de verse munt mooi groene en stevige blaadjes heeft. Je bewaart het verse kruid het best in wat koud water in de koelkast. In de keuken wordt meestal kruismunt gebruikt.


Dan blijven de blaadjes mooi stevig. Tips en weetjes Voeg eens munt toe aan je mayonaise of yoghurtsaus. In mijn tuin heb ik munt plantjes die als onkruid uit de grond schieten.


Dus ik heb met mijn eigen geoogste muntbladeren deze thee gemaakt. Indien je geen Marokkaanse theepot hebt kan je ook een normale theepot gebruiken. In dit recept laat ik zien op welke wijze je deze thee behoort te maken.


Eerst dronk ik de hele dag zwarte thee met honing totdat de buurvrouw me liet kennis maken met verse muntthee met honing. Ik was er meteen dol op. Ik kreeg van haar ook een muntplantje dat het heel goed doet in een grote pot buiten dus heb ik altijd verse munt. Ik maak er graag muntthee mee, maar er zijn talrijke gerechten en drankjes waar er muntblaadjes in kunnen.


Wat kan ik maken met verse munt

Eenmaal je verse munt in de tuin hebt kan je er niet meer zonder. Munt trekt zich tijdens de winter echter terug. Ook in putje winter kan ik genieten van een … Lees Koken met kruiden uit de tuin: verse.


Daar heb ik iets op gevonden. Het enige wat je nodig hebt is water, fruit en eventueel wat verse kruiden. Ik deel vandaag mijn recept voor een heerlijk frisse limonade van verse citroen en munt. Ideaal voor op warme zomerdagen waarop je wel een lekker fris drankje kan gebruiken! In dit artikel: Warme muntthee maken IJsthee met munt maken Maak Marokkaanse muntthee Verse muntblaadjes bewaren Bronnen.


Zelf muntthee maken is eenvoudig en gemakkelijk, en handig om te kunnen als iemand maagklachten heeft. Het kan eenvoudig door het combineren van twee ingrediĆ«nten — munt en heet water — of heel luxe als je wilt. Maar als ik eens zin heb in iets anders, dan maak ik deze citroensiroop met munt. Ik hou van frisse smaken en deze citroensiroop is lekker fris door de citroenen en de toevoeging van munt. Het perfecte zomerdrankje als je het mij vraagt.


Zelf citroensiroop maken is helemaal niet. Sinds jouw aandacht voor de gezondheid van verse munt meng ik de Hennep thee met verse Munt. Ik ervaar dat beide producten elkaars positieve werking versterken.


Omdat ieder mens uniek is zal de werking voor iedereen niet het zelfde zijn. Toch vind ik het nodig om de heilzame werking voor lichaam en geest van beide producten te melden. Ik heb ooit ergens gelezen dat melk werkt tegen het verkleuren van je tanden als je – zoals ik – veel thee drinkt en sindsdien is het eigenlijk een gewoonte geworden. Lekker verse muntblaadjes van de turk en dan kokend water erop mmm. Als ik de munt in een kannetje water zet ( met de voetje in het water zeg maar), dan gaan de blaadjes slap hangen.


Maar, wat is munt nou eigenlijk precies? En waarom staat er op sommige verpakkingen spearmint en op andere peppermint? Munt is, wat ze noemen, een geslacht uit de lipbloemenfamilie. Ik heb een munt plant gekocht en vandaar uit ben ik gaan stekken.


Wat kan ik maken met verse munt

Wat erg goed lukt moet ik zeggen. Erg lekker voor in de thee, maar dan moet je echt genoeg hebben hahaha. Wat ik me afvroeg citroenmunt kun je die ook goed gebruiken voor de thee?


Want ik kan er niks van op internet terugvinden… Ik zou m dan graag gebruiken voor in de thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts