dinsdag 18 juni 2019

Raar gevoel in hoofd en overgang

Ook ik ben zo eng en raar in mijn hoofd en het gaat maar niet weg. Ik heb ook last van paniek aanvallen als ik in een winkel loop word dat gevoel alleen maar erger. Ik kan me niet concentreren en is net of ik niet in mezelf zit, dan ga ik zweten en voel dan weer die angst. In het onderstaande artikel meer informatie over de diverse oorzaken van menopauze duizeligheid. Oh ik ben zo in paniek en duizelig, ik weet niet wat ik moet doen.


Ik ben jaar en zit drie jaar in de overgang , kan iemand mij alstublieft helpen ik weet niet wat ik moet doen. Bloedarmoede is zelden de oorzaak van duizeligheid of een licht gevoel in het hoofd. Het is nog niet duidelijk of nekklachten (bijvoorbeeld gespannen nekspieren of whiplash) een licht gevoel in het hoofd kunnen veroorzaken. Steel Supplier,China steel offer MS steel plate,shipbuilding steel,variety of steel plates are now being produced and marketed in addition to ordinary carbon steel plates.


Een licht gevoel in het hoofd kan verschillende oorzaken hebben en meestal gaat het gepaard met een duizelig gevoel of een algeheel slap gevoel. Wat kan de oorzaak zijn van dit gevoel en hoe kom je er vanaf? Ik zal mijn verhaal zo goed mogelijk samenvatten zodat misschien ervarende mensen mij een antwoord op kunnen geven. De wereld om je heen draait, of je hebt het gevoel dat je zelf rondtolt. Weer anderen voelen zich alsof ze dronken zijn bijvoorbeeld.


Pffff volgens mijn huisarts ben ik nog te jong. Opvliegers, hartkloppingen, stress, burnout, zweetaanvallen… echt te erg het zweet druppelt letterlijk onder mn oksel vandaan. Is het normaal dat je zo onwezelijk bent. Je hart klopt sneller, je spieren zijn gespannen en je hebt een onbestemd gevoel in de buik.


Het gevoel dat je nog heel veel dingen moet doen. Ontspannen lijkt niet meer te lukken. Pijnlijke borsten Gevoelige of pijnlijke borsten horen bij de overgang.


Je licht in het hoofd voelen is een vorm van duizeligheid. Je voelt je draaierig, flauw en hebt soms het gevoel flauw te vallen. Soms wordt het zelfs even zwart voor je ogen of kun je daadwerkelijk flauwvallen. Er zijn veel uiteenlopende oorzaken voor een licht gevoel in het hoofd.


Ik loop nu al langer dan een half jaar met een raar gevoel in mijn hoofd. Ik ben ervoor naar de dokter geweest waar tot nu toe nog niks gevonden is. Ik heb last van een zwaar en drukkend gevoel in mijn hoofd , alsof er teveel vloeistof in zit of iets dergelijks.


Soms kunnen tintelingen of gevoelloosheid van een ledemaat echter duiden op een al dan niet ernstige onderliggende aandoening. Een raar gevoel in je linkerarm kan ook komen door stress of hyperventilatie. Last van een vreemd en of raar gevoel in de maag?


Een vreemd of raar gevoel in de maag kan veel verschillende oorzaken hebben. Misschien heb je iets verkeerds gegeten of heb je last van beginnende zuurbranden. Om de oorzaak van een vreemd of raar gevoel in de maag te achterhalen moet beter worden gekeken naar de klachten die zich voordoen. De combinatie van roodheid en een gevoel van uitputting kan een reden zijn om je huisarts een bezoek te brengen. Alcohol verruimt je bloedvaten en zorgt zodoende voor een rood hoofd (zie ‘blozen’ hieronder).


Dit geeft een gevoel van warmte, dat zich snel vanaf de borst kan uitbreiden naar hals, hoofd en soms het hele lichaam. Een opvlieger gaat gepaard met zweten. Soms leidt dit zelfs tot flauwvallen of bewustzijnsverlies.


Maar liefst een op de drie mensen valt ooit weleens flauw in zijn leven. Daar kun je erg van schrikken. Dit is natuurlijk niet vreemd omdat we deze klachten ervoor niet hadden. Begon met licht in mijn hoofd , dan steken en snel daarna in de armen, lichaam tot bovenbenen, omdat ik bijna viel kon in nog net snel gaan zitten met een dreun. Alles was voorbij het duurde enkele seconden.


Raar gevoel in hoofd en overgang

Half uur gelegen en toen ging het weer beter. Daarna een raar gevoel in mijn hoofd. Later wel weer lichte hoofdpijn en duizeligheid. Hoe komt dat en wat kun je doen tegen zo’n bonkend hoofd ? Deze verschijnselen kunnen weer andere klachten tot gevolg hebben, waaronder hoofdpijn.


Het is een gevoel alsof je gezicht verdoofd en dik is. Ook als die uit is heb ik dat vervelende gevoel. Ik heb jaren hyperventilatie gehad en herken de symptomen, het ging ook best goed maar dit heb ik nooit eerder gehad.


Raar gevoel in hoofd en overgang

Mogelijke aanleidingen zijn spanning, angst en heftige emoties. Ook bepaalde medicijnen, of snel opstaan uit een stoel of bed kan de duizeling veroorzaken. Tintelend stijf en drukkend gevoel in gezicht, en dan met name de ogen, oogkassen, wangen en slapen.


Ook uit te leggen als een verdoofd gevoel en soms meer branderig. Uitgebreid bloedonderzoek, MRI scans en CT scans hoofd wijzen niets uit. Dat zijn tintelingen, dove en prikkelende gevoelens in de tenen en de voeten en later in de vingers.


Raar gevoel in hoofd en overgang

Soms verminderen de tintelingen tijdens de slaap, maar na het wakker worden begint het weer en heeft men het gevoel dat het lichaam weer tot leven komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts