dinsdag 5 juni 2018

Heel erg opzien tegen werk

Maak een lijstje met vragen. Ben je eenmaal aan de slag, dan valt het vaak heel erg mee. We stellen allemaal wel eens iets uit. Op zich niet erg , zo lang je maar geen eeuwig uitsteller wordt. Want hoewel we vaak opzien tegen de klus, blijkt het in praktijk meestal erg mee te vallen.


De gevolgen van opzien tegen je werk Wanneer naar het werk gaan iets is waar je dagelijks negatieve gevoelens bij ervaart, heeft dit zowel op korte als op lange termijn gevolgen voor jou, maar ook voor je omgeving. Iets doen waar je je niet fijn bij voelt, kost ontzettend veel energie. Opzien tegen een bepaalde situatie of gebeurtenis. Gelukkig zie ik niet zo heel vaak meer op tegen bepaalde situaties of gebeurtenissen.


De angst om je oncomfortabel te voelen. Je brein wil zich zoveel en zo vaak mogelijk comfortabel voelen, en moeilijke of saaie werkzaamheden voelen niet comfortabel. Want angsten verminderen wanneer we ze recht in de ogen kijken. Zo verminder je dat gevoel.


Ik herken me heel erg in je verhaal, ik zie ook altijd overal tegenop. Tegen stage, tegen werk , tegen school, tegen dingen waar ik bijna niemand ken. Achteraf vallen dingen als werk en school reuze mee en heb ik het best naar mijn zin, maar op de een of andere manier wil ik de eerstvolgende keer toch weer niet. Denk ook niet dat je erg serieus genomen wordt want op zich zou het ook een hele normale vraag kunnen zijn.


Waarom ik zo opzag tegen de vakantie? Het is maar hoe je het opvat. En dat is op zich nog niet eens zo heel erg.


Alleen wat ik wel altijd erg lastig vind is het zes weken lang vermaken van twee kinderen. Mijn jongste dochter zit in een fase waarbij ze goed in de gaten gehouden moet worden omdat het. Tijdens de eerste zwangerschap heb ik geen moment opgezien tegen de bevalling en toen dit achteraf ook nog eens een fantastische, vrij soepele ervaring bleek te zijn, kon niemand me meer iets maken. Ik begrijp je heel erg goed.


De eerste heeft bij mij alleen maar lopen klooien aan de borst en na drie weken weigerde ze omdat ze verpest was met de fles die we dagelijks oefende vanaf dat ze dagen oud was. Ik heb toen nog een half jaar gekolfd en daarna was het weg bij mij. Bij de tweede moest en zou het lukken. De fles oefenden we pas met 8. Maar ik zie op tegen de tijd na de geboorte van onze zoon en privacy.


Wij zijn heel erg gesteld op samen thuis zijn, weinig bezoek, privacy hebben. Hebben nu bv geen zin in elke week bezoek ofzo. Nu komt dalijk onze baby en krijgen we een kraamverzorgster in huis, veel familie en vrienden over de vloer. Beste mevrouw de Neef, Volgende week vrijdag heb ik een bruiloft van iemand met wie ik in een gespreksgroep heb gezeten.


Ik zie enorm op tegen een bruiloft. Ik ken haar persoonlijk niet heel goe maar ik ben uitgenodigd - evenals de andere mensen die deelgenomen hebben aan de gespreksgroep. Ik kijk heel erg op tegen de bruiloft.


Nu werk ik daar sinds weken en voel me zwaar ongelukkig. Het werk zelf vind ik best interessant, er zijn veel uitdagingen en mogelijkheden om je verder te onplooien. Alles is erg goed georganiseerd. Nederlandstalige begrippen en definities. De website probeert alle woordenlijsten op het internet, groot en klein, samen te brengen om het zoeken naar woorden makkelijk te maken.


Maar er zijn ook veel mensen die minder zin hebben. Of het nu gaat om een presentatie, een spannende afspraak, een sollicitatiegesprek of het schrijven van een lastig verslag, vervelend is het zeker als je ergens tegen opziet. Daarom geef ik tips die mij helpen om minder tegen dingen op te zien.


Heel erg opzien tegen werk

Wat als je ergens tegen opziet? Ergens tegen opzien , ik weet hoe vervelend dat kan zijn. Het doodt niet alleen mieren, maar versuft ook vliegen. Zij kon dat heel goed verwoorden.


Bijv de lijstjes met woordjes steeds blijven oefenen vond ze heel saai ( veel te veel herhaling) rekenen veel herhaling, dat zijn dingen die snel kunnen worden aangepakt. Maar eigenlijk is dat allemaal enorm goed meegevallen: ik ben terug fulltime aan het werk gegaan, ons dochtertje is heel erg graag in de creche (ze ziet er al die andere kindjes en kan er goed slapen, spelen en eten), en mijn verdriet was al mee al snel over. Ertegen is dan een voornaamwoordelijk bijwoord dat we kunnen vervangen door het oorspronkelijke voorzetsel tegen en een naamwoord. Dat is onder andere het geval bij samengestelde werkwoorden als opkijken ( tegen iets of iemand), opkomen ( tegen iets), opzien ( tegen iets of iemand) en in de combinatie op kunnen ( tegen iets). Maar wat nou als je opziet tegen het nieuwe jaar omdat je iemand heel erg mist?


Heel erg opzien tegen werk

Rouwdeskundige Daan Westerink heeft goede ideeën om ook in het nieuwe jaar degene die je mist te blijven herinneren. U kunt al gaan opzien tegen een klein stukje lopen of fietsen. Slapen Slapen kan soms slechter gaan. Misschien horen slaapproblemen bij fibromyalgie. Het kan ook zijn dat u wakker ligt van de pijn.


Of doordat u zich zorgen maakt, bijvoorbeeld over uw gezondheid of over uw werk. Het bovenste gedeelte van den B.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts