woensdag 3 februari 2021

Zoenen belangrijk in relatie

Zoenen belangrijk in relatie

Zoenen is zeker belangrijk in een relatie. Je kunt inderdaad op verschillende manieren zoenen. In het begin van een relatie waren bij mij en mijn vriend de zoenen heel zacht en teder en kreeg ik er vlinders van in mijn buik. Tegenwoordig na 7maanden vaste relatie zijn zijn zoenen hard.


Ik raak er niet van opgewonden. Zeker voor vrouwen geldt: een eerste zoen kan een relatie maken of breken. We onderhouden een goede band met onze partner door te zoenen.


Sterker nog, als je belabberd zoent kan dat enorm ten koste gaan van bijvoorbeeld je eerste date. Natuurlijk is zoenen met je partner heel fijn en intiem, maar waarom is het toch zo belangrijk ? Volgens onderzoeksleider dr. Gordon Gallup vinden mannen het bovendien geen probleem om seks te hebben zonder te kussen en gaan ze ook naar bed met een vrouw waarvan ze weten dat ze slecht zoent. Alleen als je al een langere tijd een relatie hebt, kan zoenen er soms een beetje bij inschieten. Mannen geven ook de voorkeur aan.


Je maakt er uiteraard wel tijd. Toch is het belangrijk dat jij en je partner voldoende blijven kussen als jullie nog lang en gelukkig samen willen zijn. Dit zijn de drie redenen (en geloof ons, er zijn er nog véél meer) waarom zoenen zo goed is voor je relatie. In de eerste aflevering van Koppels kregen de koppels de opdracht om elke dag een 30-tal minuten bezig te zijn met zoenen. Maar waarom is dat zoenen nu net zo belangrijk voor je relatie ? Ik zie zoenen ook als overspel, als bedriegen.


En ik zou het nooit in mijn hoofd halen om met een ander te gaan zoenen met de relatie die ik nu heb. Mijn relatie gaat heel erg goed en mijn vriend is heel erg lief voor me. In mijn vorige relatie heb ik wel met een ander gezoend maar die ex van mij waar ik toen iets mee had die was ook slecht.


Wat zegt de manier waarop je crush of partner met je zoent over jullie relatie ? Het helpt met het onderhouden van een relatie en creëert die diepere band. En daar staat geen leeftijd op. Als die eerste kus niet helemaal goed aanvoelde, is het voor velen een afknapper. En menige singles staken na een slechte kus, de afspraakjes met de date.


Maar ook in een langere relatie blijft zoenen belangrijk. Een slechte kus kan funest zijn voor een mogelijke relatie ‘It takes two to tango’ en ook om echt te zoenen. En door het geven van een zoen slaan niet alleen je eigen gevoelens op hol maar geef je de ander ook een boodschap. Het brengt twee mensen bij elkaar en het vertaalt een emotie (of deze nu voor beide hetzelfde is of verschilt). Dit geeft dan weer veiligheid.


Zoenen belangrijk in relatie

Naast die vriendschap is het ook zeer belangrijk om op fysiek vlak intiem te zijn. Dit kan in de vorm van seks maar het is goed om te onthouden dat ook aanraken, strelen, knuffelen en zoenen belangrijk zijn. Knuffelen, zoenen en intimiteit zijn voor mij echt belangrijk in een relatie en niet alleen in het begin.


Vooral het aanraken van. Het hebben van een open relatie helpt hierbij enorm, omdat je met je partner gaat zitten om over deze gevoelens te praten. In een monogame relatie is het logisch dat je jaloers bent als je partner met iemand flirt. Jullie zijn immers een contract aangegaan om exclusief te zijn met elkaar.


Je twijfelt of zoenen na jullie eerste date wel gepast is. Wat als hij of zij je afwijst? Datingsite Relatieplanet wil je graag bij dit dilemma helpen! Ben je klaar voor de volgende stap? Allereerst is het natuurlijk belangrijk om bij jezelf na te gaan of jij wel klaar bent voor de volgende stap.


Is de relatie pas ‘echt’ nadat je bij elkaar thuis bent geweest? Of wanneer jullie hebben afgesproken niet meer met anderen te zoenen of met anderen seks te hebben? Uiteindelijk is het ook niet zo belangrijk hoe je het noemt.


Zoenen belangrijk in relatie

Maar het is wél belangrijk dat jullie dezelfde gevoelens en verwachtingen naar elkaar hebben. Wat willen mannen in een relatie ? Wat doet ze besluiten om een verhouding serieus te nemen en zich vast te leggen? Natuurlijk zijn alle mannen anders, maar er zijn een aantal dingen die vaak voorkomen op het lijstje met allerbelangrijkste voorwaarden in een relatie voor de man.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts